نماینده ولی فقیه در گیلان

دانشجویان راه شهدای دانشجو را سرمشق خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: شهدای دانشجو بهترین الگو برای دانشجویان هستند.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۳۵
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

دانشجویان راه شهدای دانشجو را سرمشق خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، شامگاه جمعه در یادواره شهدای دانشجو و اختتامیه اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت در مسجد امام حسن مجتبی (ع) دهستان نصیر محله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، اظهار کرد: شهادت عشق به وصال محبوب در زیباترین شکل است.

وی با بیان اینکه شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن، کشته شدن «فی سبیل الله» را انتخاب می‌کند؛ افزود: یعنی شهید در راهی کشته می‌شود که هر دو ارزش «آگاهانه بودن» و «فی سبیل الله» را داراست.

امام جمعه رشت، تصریح کرد: شهدای گرانقدر با فدا کردن جان خود، با خدا معامله کردند و اجر و پاداش خود را در دفاع از دین اسلام از خداوند متعال گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه امروز دانشجوی انقلابی و جهادی ما با تفکر انقلابی و روحیه شهادت‌طلبی در کف میدان مبارزه با استکبار جهانی ایستاده است 

؛ ادامه داد: دنیای امروز دنیای ظلم و ستم است به طوری که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه فروگذار نمی‌کند؛ بنابراین این روحیه استکبارستیزی دانشجویان همواره قابل‌تحسین است.

به گفته ی وی، امروز وظیفه همه ما دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و اکنون دانشجویان ما با سرمشق قرار داده راه شهدای دانشجو، باید همانند آنان با بصیرت و روشنگری خود آگاهانه برای تعالی اندیشه‌های انقلاب اسلامی عمل کنند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اکنون جهاد تبیین بر ما واجب است، اظهار کرد: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جهاد تبیین است است و نسل امروز باید با الگوبرداری از سیره شهدا، راه و مشی شهیدان را سرمشق سبک زندگی خود قرار دهند؛ زیرا دشمن می کوشد که حقایق را پنهان کند و جای ظالم و مظلوم را عوض کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار