با حضور هشت تیم برگزار شد؛

دهگلان، فاتح مسابقات کشتی نونهالان انتخابی کردستان

مسابقات کشتی رده نونهالان کردستان با حضور هشت تیم از شهرستان‌های استان، ۱۰۴ کشتی گیر و ۴۰ مربی، داور و سرپرست در سالن المپیک شهرستان دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۳۹
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، مسابقات کشتی رده نونهالان استان کردستان با حضور هشت تیم از شهرستان‌های استان در سالن المپیک شهرستان دهگلان برگزار شد.

کاوه علی بیگی، رئیس هیئت کشتی شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: مسابقات کشتی در رده نونهالان استان کردستان با شرکت ۸ تیم از شهرستان‌های سنندج، دهگلان، سقز، بیجار، بانه، کامیاران، مریوان و قروه در سالن المپیک شهرستان دهگلان برگزار شد.

علی بیگی در ادامه مطلب افزود: در این مسابقات بالغ بر ۱۰۴ کشتی گیر در انتخابی استانی با هم به رقابت پرداختند، همچنین حدود ۴۰ نفر شامل مربی، داور و سرپرست تیم در این دوره از مسابقات حضور داشتند، این مسابقات انتخابی استانی بوده و برندگان مسابقه جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور برگزیده می‌شوند.

رئیس هیئت کشتی شهرستان دهگلان، تصریح کرد: مسابقات کشتی نونهالان (۱۳ الی ۱۵ سال) در جهت شناسایی استعداد‌های برتر رشته کشتی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد.


وی در ادامه یادآور شد: مسابقات قهرمانی کشور در رده نونهالان پس از اتمام مسابقات المپیک در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه مطلب ابراز داشت: مهمترین دستاورد این مسابقات ورزشی آماده کردن نوجوانان و جوانان برای حضور در میادین ملی، بین‌المللی و المپیک است.


فایق ابراهیمی سرمربی تیم کشتی نونهالان شهرستان سنندج گفت: ۲۰ کشتی گیر از سنندج در این مسابقات شرکت کردند، خوشبختانه سطح مسابقات در دهگلان خیلی بالاست، کشتی‌گیران نونهال سایر شهرستان‌های استان از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

ابراهیمی در ادامه ابراز خرسندی کرد و عنوان نمود: به دلیل اینکه مسابقات نونهالان همزمان با بازی‌های المپیک برگزار می‌شود، به طبع از شور و هیجان بالایی در میان کشتی‌گیران نونهال در حال برگزاری است، نونهالانی ورزشکار که آینده‌دار کشتی استان خواهند بود.

اسماعیل کریمی، مربی تیم کشتی شهرستان سقز گفت: هدف از شرکت‌کنندگان در مسابقه کشتی نونهالان استان، انتخاب برای کشتی کشوری است، اما باید سطح انتظارات را بالا برد و با تلاش و همت بیشتر برای حضور در میادین جهانی و المپیک زحمت کشید.

فرشاد محمدی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دهگلان، عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقه تبادل تجربه، شناسایی استعداد نونهالان و اینکه ورزشکاران سطح فنی و آمادگی خود را بسنجند و برای رقابت در میادین کشوری و جهانی آماده کنند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برگزیده این دوره از مسابقات در قالب یک تیم از استان کردستان در شهریور ماه امسال در رقابت‌های کشوری حضور دارند.

در پایان این دسته از مسابقات دهگلان به مقام نخست دست یافت، سنندج نیز دوم شد و دیواندره نیز به رتبه سوم بسنده کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار