تحقق مطالبات مردم، نیازمند همدلی بین رسانه ها است / واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان همسایه

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقق مطالبات مردم و توسعه و پیشرفت منطقه نیازمند همدلی و انسجام جدی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۷۴
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،  فرمانده سپاه فتح استان در نشست با خبرنگاران گفت: تاثیر رسانه‌ها در استان بیشتر از سایر استان‌های کشور است و فضای شهرها و روستاهای استان متاثر از این فضا است.
سردار خرم دل با اشاره به اینکه روایت ها باید درست و صادقانه باشد افزود: باید آنچه در جامعه رخ می دهد به طور صحیح و درست به گوش مردم برسد.
وی با اشاره به نقد کردن مسئولان در جامعه بیان داشت: باید بین نقد سازنده و تخریب فاصله وجود داشته باشد؛ برخی اوقات در رسانه ها از سر هیجان و حب و بغض های شخصی مسائل مورد نقد قرار می گیرند.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به جابجایی دولت و تغییر مدیران گفت: بعضی از مدیران نزد ما گلایه می کنند که چون ما در حال تغییر هستیم، طوری از ما انتقاد می کنند که انگار تسویه حساب شخصی می کنند.
وی تاکید کرد: نقد وظیفه رسانه است اما این رفتار حرفه ای نیست همه ما روی یک کشتی نشسته ایم.
سردار خرمدل با اشاره به جنگ رسانه ای در کشور گفت: اکنون در فضای رسانه ای دو کلید واژه تحریم و ارتباط برجسته شده اند اما باید بدانیم هیچ شهروندی نمی خواهد کشورش تحریم باشد.
فرمانده سپاه فتح استان ادامه داد: بیش از 200 کشور در دنیا وجود دارد که ایران با اکثریت این کشورها ارتباط خوب دارد و در دولت سیزدهم با این کشورها ارتباط برقرار شد.
وی اضافه کرد: امروز کشورهای چین، روسیه و پاکستان از کشورهای ابر قدرت هستند و فوق العاده به لحاظ منابع غنی اند و ما با آنها در ارتباط هستیم  و باید بدانیم ارتباط با دنیا فقط کشورهای آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیست که بعضی ها ارتباط را فقط با این چند کشورها می دانند.
سردار خرم دل گفت: دولت آقای پزشکیان دولت جمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است و همه باید به آن کمک کنند و انتظار است مدیران سکاندار شوند و در فکر توسعه و کار باشند.

تحقق مطالبات مردم، نیازمند همدلی بین رسانه ها است / واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان همسایه

واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان همسایه

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به مصوبه واگذاری مدیریت بخشی از دنا گفت: در سال های گذشته محیط زیست استان (در دولت روحانی) به دلیل کمبود بودجه و نیرو درخواست محافظت‌ از بخشی ازمنطقه حفاظت شده دنا را به اصفهان داشت و اعلام کردند توان اداره محدوده شهرستان سمیرم را نداریم و شما این بخش را به اصفهان واگذار کنید.

وی افزود: مصوبه ی این واگذاری در زمان شهید رئیسی بود که در زمان سرپرستی آقای مخبر اعلام شد.


سردار خرم دل با اشاره به این واگذاری افزود: در گذشته اصفهان برای احداث سد ماندگان از محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد استعلامی کرده بود که محیط زیست جواب منفی داده و با این واگذاری نیازی به مجوز محیط زیست استان ندارد.
وی اضافه کرد: اگر این سد ساخته شود آثار مخرب زیست محیطی زیادی در منطقه دارد.

فرمانده سپاه استان با اشاره آثار مخرب سد خرسان سه هم گفت: طبق گفته کارشناسان سازمان محیط‌ زیست اگر سد خرسان سه ساخته شود باعث نابودی حیات وحش خواهد شد.

سردار خرم دل افزود: با آقای بادام فیروز که در محیط زیست کشور و همشهری شما است صحبتی داشتم.
وی ادامه داد: ایشان در این خصوص گفت مسئله اداره این منطقه توسط چه کسی باشد مشکلی ندارد، اما نگرانی او در خصوص سد خرسان سه  بود و اینکه با احداث آن دمای هوا ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و اگر سد ساخته شود علاوه بر افزایش دما کل بارش از ۱۲۰۰ به ۷۰۰ میلی متر کاهش پیدا می‌کند و بر شرایط زیست محیطی استان ما و فارس و ... تاثیر منفی خواهد داشت.
فرمانده سپاه فتح استان اضافه کرد: سدی دیگر در حوزه دنای شمالی توسط محیط زیست اصفهان بیان شده با نام ماندگان ساخته می‌شود، اما این شرایط فاجعه زیستی خواهد داشت و وجود این دو سد سبب مشکلات فراوان زیست محیطی خواهد شد.
وی افزود: در شورای تامین مصوب شد وجود سد ماندگان توسط کارشناسان زیست محیطی بررسی کنند، اما بدانید یک سانت خاک استان ما و خاک اصفهان جابه‌جا نمی‌شود.
سردار خرم دل گفت: مصوبه جابه جایی مدیریت در دنای شمالی مهم نیست بلکه طبق اظهارات بادام فیروز در سازمان محیط زیست کشور و کارشناسان ساخت سد ماندگان سبب آثار زیست محیطی منفی می‌شود.
وجبی از خاک استان جدا نخواهد شد
وی ادامه داد: تقسیمات جغرافیایی یا خاک توسط محیط زیست انجام نمی‌شود اما مدیریت آن توسط محیط زیست است، بنابراین موضوع آثار زیست محیطی است، از رسانه‌های می‌خواهیم کار حرفه‌ای رسانه ای داشته باشند و بدانند کسی خاک فروشی نکرده و خاکی جابه‌جا نشده است.
سردار خرم دل از خبرنگاران خواست از کارشناسان و فعالان داخلی و خارجی گفتگو بگیرید تا اطلاعات درستی به مردم مخابره شود.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار