خبرهای داغ:
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین:

«رسانه» قدرت‌زا و جهت‌دهنده است/ خبرنگاران با تولید اخبار امیدآفرین، راوی پیشرفت‌های کشور باشند

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز «رسانه» قدرت‌زا، جهت‌دهنده، مسئله‌یاب و گره‌گشاست.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۸۱
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

«رسانه» قدرت‌زا و جهت‌دهنده است/ خبرنگاران با تولید اخبار امیدآفرین، راوی پیشرفت‌های کشور باشند

قزوین_ به گزارش بسیج، فرشاد عالی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در همایش روز خبرنگار که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان قزوین در مجتمع رفاهی لاله قزوین برگزار شد، بیان کرد: اولویت‌ نخست کشور بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی است و رسانه، ترسیم گر درست اقدامات انجام شده در این حوزه می‌باشد. 

وی افزود: امروز در سطح استان قزوین صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه‌ای وجود دارد که فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهند؛ به طور مثال یک شیرزن وسط جنگ اقتصادی، ضامن ده‌ها شخص دیگر برای گرفتن وام‌ در روستا می‌شود و گره‌گشایی می‌کند که اینگونه موضوعات باید در رسانه‌ها منعکس شود.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در شهرستان تاکستان صندوق قرض‌‌الحسنه‌ای وجود دارد که فعالیت آن منجر به اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها شده که اقدام بسیار ارزشمندی است و باید داستان و روایت اقدامات این چنینی در رسانه‌ها بازتاب پیدا کند. 

مخاطبان فضای مجازی به دنبال داستان روایت‌‌ها هستند 

وی خاطرنشان کرد: امروزه مخاطبان فضای مجازی به دنبال داستان روایت‌‌ها هستند که فقط شامل خبر نمی‌شود؛ با رواج یافتن روزافزون فضای مجازی، دو ویژگی تصویر و احساس و داستان‌روایت‌ها به طرح مباحث اضافه شده است؛ بنابراین ما در صورتی موفق عمل کرده‌ایم که بتوانیم داستان یک اتفاق را به خوبی منتقل کنیم.

عالی با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر نیاز مجموعه‌های رسانه‌ای، تولید داستان‌های واقعی و به معنایی دیگر روایت درست از وقایع و رویدادهاست. 

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تفاوت بین اجرای ماده ۱۵ و ۱۶ در حوزه ترک اعتیاد عنوان کرد: ماده ۱۵ توسط سازمان بهزیستی برای معتادان انجام می‌شود که خود آنان هزینه مربوطه را برای ترک اعتیاد تامین می‌کنند اما طرح ماده ۱۶ برای معتادان بدون خانواده و کارتن خواب‌ها به کمک بسیج و سپاه اجرا می‌شود و در این مسیر اتفاقات خوبی برای نجات افراد از دام اعتیاد، ایجاد اشتغال و بازگشت به زندگی رخ داده است که نیاز به روایت آن توسط اصحاب رسانه دارد. 

عالی با تاکید بر اینکه در امر رسانه، ساخت داستان‌های موجود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، افزود: دومین موضوع مهم و تاثیرگذار در تسریع انجام امور رسانه‌ای، واگذاری کارها به مردم است زیرا امروز دانشگاه، کار، زندگی، بانک و بسیاری از امور در یک گوشی و بدون نیاز به تجهیزات خاص خلاصه شده است لذا مجموعه‌ای توانمند بوده و می‌تواند میدان فعالیت را در دست بگیرد که امور را به مردم واگذار کند.

فعالیت مجموعه بسیج با جذب ۲۰۰ هزار خبرنگار افتخاری در سطح کشور

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مجموعه بسیج با داشتن باشگاه خبرنگاران و با جذب ۲۰۰ هزار خبرنگار افتخاری در سطح کشور فعالیت دارد. اگر قرار است در امر رسانه مردم سالاری را تحقق ببخشیم راه آن واگذاری امر رسانه به مردم است. چرا باید شبکه‌های خارجی این کار را انجام دهند؟

رسانه‌ قوی، بیشترین ظرفیت در امر تولید محتوای رسانه را به مردم واگذار می‌کند

عالی بیان کرد: محتوای بسیاری از رویدادهایی که هم اکنون در دنیا در حال برگزاری است همچون مسابقات المپیک، توسط مردم تولید می‌شود لذا در شرایط کنونی رسانه‌ای قوی است که بیشترین ظرفیت در امر تولید محتوای رسانه را به مردم واگذار کند.

وی با بیان اینکه ما در یک پیچ تاریخی رسانه‌‌ای قرار داریم، گفت: در روزگاری نه چندان دور، فقط چند رسانه به عنوان رسانه مرجع در میان مردم شناخته شده بودند اما امروزه شرایطی فراهم شده که یک شخص در دورترین نقطه از عالم می‌تواند محتواهایی با وسعت جهانی تولید کند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ما در مجموعه بسیج تلاش داریم با پرداختن به ظرفیت و فعالیت مردمی به تحقق مردم سالاری در امر خبر و رسانه کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ترسیم تصویر درست برای یک شهر، استان و سازمان‌ها مسئله‌ای حائز اهمیت است، گفت: باید با انجام فعالیت‌های رسانه‌ای، تصویر درستی از فعالیت بسیج که می‌گویند "بسیج مدرسه عشق است" در کشور ترسیم کنیم که نمایانگر تحقق این موضوع باشد. 

رسانه، قدرت‌زا و جهت‌دهنده است

عالی بیان کرد: رسانه قدرت‌زا و جهت‌دهنده است و همچنان که شاهد هستیم اتفاقات کوچک به ظاهر کم اهمیت با توان اصحاب رسانه به یک اتفاق درست و راهکار رفع مسائل تبدیل شده است؛ به عبارتی امروز رسانه، مسئله یاب و گره گشا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای موفق است که گره‌گشایی کند چراکه گفتن نیاز و گره مردم ۵۰ درصد مسئله بوده و کمک به حل مشکلات و تحقق اهداف ۵۰ درصد دیگر قضیه است. 

خبرنگاران با تولید اخبار امیدآفرین راوی پیشرفت‌های کشور باشند

عالی در ادامه به اهمیت امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: تولید اخبار امیدآفرین توسط خبرنگاران که راوی رشد و پیشرفت و دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف باشند از رسالت و وظایف مهم اصحاب رسانه است ضمن اینکه باید شعاع پیام و محتوا و اخبار تولیدی خود را در وسعت کشوری ببینیم. 

وی با تقدیر از تلاش و مجاهدت فعالان رسانه عنوان کرد: اصحاب رسانه در هر اتفاق و موضوع و بحرانی در صف اول میدان قرار دارند که نشان از ایثار و اخلاص و مجاهدت آنان دارد. 

عالی در پایان گفت: مجموعه‌های رسانه‌ای در کنار هم و با کمک یکدیگر می‌توانند مرجع قدرت‌سازی باشند و بدون شک این امر با جبهه رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار