خبرهای داغ:

برگزاری سومین جلسه جشنواره فرهنگی هنری فردخت استانی با محوریت عفاف و حجاب

برگزاری سومین جلسه جشنواره فرهنگی هنری فردخت استانی با محوریت عفاف و حجاب
سومین جلسه جشنواره فرهنگی هنری فردخت استانی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سالن جلسات بسیج جامعه زنان سپاه استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱۱۷
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، سومین جلسه جشنواره فرهنگی هنری فردخت با محوریت عفاف و حجاب با حضور معاونت اجتماعی سپاه حضرت ابوالفضل علیه سلام و مدیر امر به معروف و اعضای کار گروه عفاف و حجاب در سالن جلسات بسیج جامعه زنان استان برگزار شد.

مریم سپهوند مسئول جامعه زنان سپاه استان بعنوان رئیس اولین جشنواره استانی فرهنگی هنری فردخت گفت: پنجمین جشنواره ملی فردخت در آذر ماه سال جاری در کاشان و اولین جشنواره استانی آن در لرستان  برگزار خواهد شد.

  

سپهوند با این بیان که سپاه و بسیج  در راستای عفاف و حجاب  دلسوزانه  پای کار هستند خاطر نشان کرد: از سپاه و بسیج  انتظار می رود با توجه به دستور العمل جدید جشنواره فرهنگی هنری دانش بنیان پوشش اسلامی ایرانی راهکار های بروز و متناسب با دختران جوان امروزو نقش اقتضایی جشنواره ارائه دهند .

 

وی هدف جشنواره فردخت در سطح کشور را ارائه الگوهای ایرانی اسلامی وتحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی هنری نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

 

سپهوند استفاده نکردن از الگوهای بومی محلی اسلامی ایرانی را یک آسیب دانست و یاد آور شد: متاسفانه طراحان ما  مدلهای بومی جوان پسند و بروز را برای دختران ما ارائه ندادند و همین باعث شده است  که دختران جوان به سوی مدل های غربی گرایش  پیدا کنند.

 

رئیس اولین جشنواره استانی فرهنگی هنری فردخت  با تاکید بر اهمیت عفاف و حجاب در جامعه، گفت: ما به دنبال ترویج  این فرهنگ ارزشمند در میان دختران جوان و نوجوان هستیم و هدف جشنواره ملی فردخت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارتقای سطح کیفی طراحی و تولید پوشاک ایرانی اسلامی، است.

 

وی ترغیب جوانان برای استفاده از پوشاک  ایرانی اسلامی ، بومی محلی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگوی مناسب برای جوانان مسئله اصلی  جشنواره فردوخت دانست. 

 

وی اثر ، طراحی ، تحقیق علمی پژوهشی را  سه  قالب جشنواره  خواند و خاطر نشان کرد : در بخش اثر بایستی نمونه کار دوخته شده ارائه گردد و در  بخش طراحی طرح بصورت چاپ شده و در علمی پژوهش آثار علمی پیرامون محورهای مشخص شده بایستی ارائه گردد.

 سپهوند درادامه اظهار داشت: افرادی که در جشنواره  بهترین طرح راطبق  قالب های جشنواره ارائه دهد و طرحش حایز کسب رتبه و امتیاز گردد بعنوان برگزیده  به تولید انبوه می رسد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه لرستان از همه دستگاهها اجرایی، دانشگاهیان ، هنرستان ها  خواست برای برگزاری جشنواره  پای کار بیایند و همکاری لازم در این راستا به کار بگیرند.

در پایان اعضای کارگروه حجاب و عفاف نظرات خود را در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جشنواره فردخت ارائه دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار