خبرهای داغ:
مثبت سوژه |

حکایت دو جوان کارآفرین که با بازسازی خانه پدربزرگ، کارگاه تولید و پرورش قارچ خوراکی راه‌اندازی کردند

دو جوان روستای بساب استان یزد با هدف ایجاد اشتغال در روستا و مهاجرت معکوس به روستاها، کارگاه تولیدی قارچ در روستای بساب راه اندازی کردند.
کد خبر: ۹۶۲۰۲۷۸
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

خبرگزاری بسیج - دو جوان روستای بساب استان یزد با هدف ایجاد اشتغال در روستا و مهاجرت معکوس به روستاها، کارگاه تولیدی قارچ در روستای بساب راه اندازی کردند.

آقای عباس زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: با بازسازی خانه پدربزرگم و با هزینه کرد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، کارگاه کوچکی را برای پرورش و تولید قارچ راه اندازی کردیم.

وی افزود: کار خود را با تولید ۲۵۰ کیلو قارچ در هر دوره ۲ ماهه پرورش شروع کردیم و اکنون با توسعه کارگاه در هر دوره ۲ ماهه، یک تن تولید قارچ و پس از پنج دوره، پنج تن تولید قارچ داریم.

عباس‌زاده بیان کرد: با راه اندازی کارگاه توانسته ایم برای ۵ نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کنیم.

ابراهیمی جوان کارآفرین گفت:بسیاری از تجهیزات مورد استفاده کارگاه از جمله دستگاه رطوبت ساز، کار دست خودمان است و به جای خرید این دستگاه با قیمتی حدود ۲۰ میلیون تومان، آن را با هزینه حدود سه میلیون تومان ساخته ایم.

وی گفت: قارچ تولیدی خود را در شهرستان‌های بافق، بهاباد و کوهبنان به فروش می‌رسانیم، اما وجود واسطه بین تولیدکننده و مصرف کننده باعث می‌شود بهره وری لازم و کافی را نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار