برگزاری بیش از ۲۵۰ روضه خانگی در استان گیلان در ایام محرم و صفر

مسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه روضه های خانگی فرصتی مناسب برای نشر معارف و گسترش شعائر حسینی در منازل محبین و دوستداران اهل بیت است گفت: ۲۵۰ روضه خانگی در استان گیلان در ایام محرم و صفر برگزارشده است
کد خبر: ۹۶۲۰۲۸۳
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

برگزاری بیش از ۲۵۰ روضه خانگی در استان گیلان در ایام محرم و صفر

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان،معین جعفرنیامسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در گفتگو با جمعی از اصحاب رسانه در رشت ضمن تشریح روند برپایی محافل روضه خانگی در ماه های محرم و صفر امسال اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ محفل روضه خانگی با مشارکت مردم در استان گیلان برپا شده است.

 

مسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه روضه های خانگی فرصتی مناسب برای نشر معارف و گسترش شعائر حسینی در منازل محبین و دوستداران اهل بیت است گفت: برپایی این محافل سبب شده است تا کسانی که به دلایل مختلف مثل بیماری، کار، دوری مسیر و .... امکان حضور در هیئات مذهبی را ندارند نیز از فیض روضه سیدالشهدا(ع) بهره مند شوند.

 

جعفرنیا عدم برپایی گسترده محافل روضه خانگی را خلائی بزرگ در راستای تعظیم شعائر حسینی دانست و افزود: متاسفانه ترویج شیوه های غلط عزاداری و گسترش آن سبب شده است تا فرهنگ روضه های خانگی کمرنگ شود که البته طی سال‌های اخیر این خلاء با مشارکت مردم در حال پوشش دادن است.

 

وی خاطرنشان کرد: مجمع فعالان روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان در محرم امسال با حضور داوطلبانه مادحین و منبریان آستان ملکوتی حضرت سیدالشهدا در منازل شهدا و محبین اهل بیت هر روز در محلات مختلف در استان گیلان برگزار شد.

 

مسئول دبیرخانه روضه‌های خانگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب روضه های خانگی در استان، فعالیت این مجمع در طول سال ادامه خواهد داشت و با مراجعه به صفحه اینستاگرامی «خانه آباد» آمادگی هماهنگی مداح و سخنران برای روضه های خانگی وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار