خبرهای داغ:
فرجی خبر داد

افتتاح مجموعه جهان کوچک(مینی ورلد) در هفته دولت

همدان-شهردار ملایر از افتتاح مجموعه جهان کوچک(مینی ورلد) در هفته دولت خبر داد و گفت: جهان کوچک به عنوان ابر پروژه شهرداری ملایر حدود ۳۰ پروژه کوچکتر در حال احداث درون خود دارد.
کد خبر: ۹۶۲۰۳۷۵
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
افتتاح مجموعه جهان کوچک(مینی ورلد) در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید فرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری که عملیات اجرایی آن پس از ۱۸ سال معطلی، آبان ماه سال گذشته آغاز شد برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر به مرحله نما و نازک کاری رسیده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اقدامات تکمیلی این پروژه از جمله احداث پارکینگ و روف گاردن زمان بر است، افزود: مجتمع شقایق به‌عنوان سومین مجتمع فرهنگی شهرداری ملایر به مساحت ۲۲۰۰ متر در دو طبقه که عملیات اجرایی آن آبان ماه سال گذشته آغاز شد، با پیشرفت ۷۰ درصدی در مرحله اجرای نما است و شامل مسجد، فضاهای فرهنگی و سالن جلسات آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۵۰ نفر است.

شهردار ملایر احداث مرکز مدیریت بحران شهرستان را یکی از نیازهای شهر دانست و گفت: در این راستا با هماهنگی اعضای شورا شهر، فاز نخست این پروژه با احداث مرکز فرماندهی آتش نشانی آغاز شده است و در فازهای بعدی این پروژه با ۲۴۰۰ متر مربع زیر بنا، امکان اسکان اضطراری و  استقرار اورژانس، نیروی انتظامی و همه دستگاه‌های درگیر در مواقع بحرانی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حاشیه این مرکز، پروژه تجاری بهارستان با ساخت ۱۱ باب مغازه تجاری ۲۰۰ متر مربعی به عنوان یک پروژه انتفاعی، در حال احداث است، افزود: سند زمین اخذ و تغییر کاربری انجام شده است و تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده خواهد داشت.

فرجی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در حال اجراست، افزود: تا پیش از این، زمین این پروژه زمینی بعنوان انبار مصالح و ضایعات استفاده می‌شد و احداث مرکز مدیریت بحران از محل فروش همین ۱۱ باب مغازه پروژه بهارستان تأمین شده است.

وی از افتتاح مجموعه جهان کوچک(مینی ورلد) در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: جهان کوچک به عنوان ابر پروژه شهرداری ملایر حدود ۳۰ پروژه کوچکتر در حال احداث درون خود دارد که به عنوان اصلی‌ترین پروژه شهرداری در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

شهردار ملایر با بیان اینکه سال گذشته و امسال در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه مینی ورلد هزینه شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ میلیارد تومان و سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

وی به مجتمع تجاری پلاک ۱۷ با ۸۵۰۰ متر مربع زیربنا و پیشرفت ۸۰ درصدی اشاره و بیان کرد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تأسیسات و ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برای محوطه سازی، هزینه شده و برای تکمیل به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.

فرجی این پروژه را سبب ایجاد یک درآمد پایدار برای شهرداری دانست و گفت: این پروژه سبب رشد و رونق حوزه گردشگری و بازار مبل منبت خواهد شد و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی در ادامه احداث پنج زمین چمن مصنوعی با مشارکت آموزش و پرورش در محلات کم برخوردار، احداث زمین چند منظوره ورزشی در محله جعفرآباد، احداث دو زمین چمن مصنوعی در میدان میلاد و خیابان قلعه و راه‌اندازی مجدد و بهسازی استخر کریم‌خان زند با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال را از جمله پروژه‌های فعال شهرداری در حوزه ورزشی برشمرد.

شهردار ملایر جمع‌آوری آب‌های سطحی در امتداد کانال شمس آباد با اعتبار حدود ۱۵ میلیارد تومان و اجرای در پوش بتنی و نیز اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی کندرو بلوار حاج طوسی با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان را از جمله پروژه‌های شهرداری در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و افزود: سال گذشته و امسال در مجموع حدود ۲۳ میلیارد تومان در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی هزینه شده است.

وی احداث پارک محله شهید زرینی، پارک بلوار شهید قاسم سلیمانی(جاده سلامت)، پارک عفاف، پارک شهید فراهانی و تهیه طرح پارک مسکن مهر را از جمله پروژه های شهرداری در حوزه فضای سبز برشمرد.

فرجی تأکید کرد: اخذ مجوز برای سرمایه‌گذارانی که در حوزه ساخت هتل اعلام آمادگی کنند، رایگان است و برای تأمین زمین نیز با آنها مشارکت و همکاری می‌کنیم.

وی در ادامه به پروژه «ملک راستان» اشاره و بیان کرد: از نظر سرمایه‌گذاری و تشریفات اداری مشکلی برای این پروژه نداریم و چالش ما در بحث طرح است چرا که به دنبال یک طرحی نمونه و پخته هستیم که توسط یکی از مشاورین قوی کشور طراحی شود.

شهردار ملایر در پاسخ به سوالی مبنی بر روند تملک «مدرسه شهید رجایی»، گفت: با وجود اینکه مدرسه دارای کد تخریب است و جلسات متعددی با استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان و شهرستان داشتیم، متاسفانه آموزش و پرورش همکاری لازم در این زمینه را با شهرداری نداشت در حالی‌که ما دو سال پیش حاضر شدیم مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای تملک مدرسه پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه دو پروژه مجتمع تجاری مسکن مهر و بازار مبل منبت بصورت مشترک با اداره اوقاف و امور خیریه در حال انجام است، افزود:  چهار دانگ خانه منصوری تملک شده و برای تملک مابقی این ملک، با مالکان که تعداد آنها زیاد است، در حال توافق هستیم؛ البته تاکنون موفق به توافق نشدیم و تا زمانی هم که ملک از نظر حقوقی تعیین تکلیف نشود، نمی توانیم اقدامات بازسازی و مرمت ملک را انجام دهیم.

شهردار ملایر احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در پارک مینی ورلد را مستلزم تامین ردیف اعتباری دانست و تاکید کرد: امسال اعتباری برای احداث این مرکز پیش بینی شده است که در صورت تخصیص، مبلغی هم از سوی شورای شهر در نظر گرفته می شود تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

* شهرداری تمام قد برای کنترل جمعیت جانوران موزی هزینه و تلاش می‌کند

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر نیز در ادامه مردم، نیروهای خدمات شهری و اصحاب رسانه را سه عامل موثر در کنترل جمعیت موش ها و مسائل زیست محیطی دانست و گفت: کاهش تعداد شکایات مردمی هم بصورت حضوری و هم از طریق سامانه ۱۳۷، نشان دهنده کاهش جمعیت موشهاست.

مجتبی داوری با بیان اینکه کلونی موش ها بصورت میدانی رصد و آثار کار پیمانکار کنترل می شود، ادامه داد: جمعیت موش ها و لانه های آنها در بلوار آزادی، خیابان سعدی، خیابان ۲۴ متری ظهیری، خیابان شهید درویشی(امامزاده عبدالله)، خیابان فخریه و امیرکبیر بیشتر است.

وی به ایجاد رعب و وحشت برای کاهش زاد و ولد موش ها و طعمه گذاری در مناطق کلونی موش اشاره و بیان کرد: مردم و اصحاب رسانه کلنی موش ها را به ما اطلاع بدهند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر آموزش در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی، انتشار پیام های شهروندی از طریق تهیه کتابچه و اصحاب رسانه، گذاشتن به موقع زباله ها خارج از منزل و عدم رهاسازی فاضلاب در جوی های آب را از جمله اقدامات موثر در حوزه کنترل جمعیت موش‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تمام قد برای کنترل جمعیت جانوران موزی هزینه و تلاش می کند، افزود: در حال حاضر برای انتشار محتوای راه های کنترل جمعیت موش و کمک مردم در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و اصحاب رسانه می‌توانند با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، ضلع سوم کنترل جمعیت موش‌ها یعنی مردم را علیه موش فعال کنند.

داوری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر قطع درختان هنگام ساخت و ساز آپارتمانها، برخی اتفاقات در ساخت و سازهای شهری را اجتناب‌ناپذیر دانست و  گفت: افراد فعال صنعت ساخت و ساز گاهی اوقات اجحاف می‌کنند که شهرداری با این موارد برخورد کرده و آنها را پیگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه درخت چنار در کل کشور با مشکل مواجه و به‌دلیل گرما و تغییر شرایط اقلیمی رو به زوال و خزان است، گفت: در حال حاضر بجای درختان چنار، درختان زبان گنجشک در سطح شهر کاشته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر خاطرنشان کرد: عدم قطع درختان خشک جرم تلقی می‌شود و قالب درختان قطع شده، درختانی هستند که سالیان گذشته خشک بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار