خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

خبرنگاران دیده‌بانان و رصدکننده امور هستند

همدان-امام جمعه شهرستان بهار در نظام اسلامی خبرنگار را به‌ عنوان  دیده‌بانی و رصدکننده امور دانست و گفت: اگر این دیده‌بان به‌ جایی وصل باشد، نمی‌تواند وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام دهد.
کد خبر: ۹۶۲۰۵۸۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
خبرنگاران دیده‌بانان و رصدکننده امور هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در دیدار خبرنگاران شهرستان بهار به مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: دین ما با ادیان دیگر متفاوت است و قرآن کتاب عقل محور است و برای آنچه آورده، هماورد می‌طلبد و در دنیای امروز که بشر همه جا را در نوردیده، نتوانسته این کتاب را تسخیر کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در راستای جهل‌ستیزی گام برمی‌دارند، بیان کرد: در خبرنگاری ارزشمندترین کار، فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و امنیت‌سازی است که بالاترین مقوله آن بالندگی و پویایی است.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: برخی کشورها برای خود اپوزیسیون ایجاد می کنند و کلمه اپوزیسیون به‌معنای منتقدِ دولت است که انتقاد در یک نگرش باعث پویایی دولت و شناسایی نقاط ضعف می شود ولی در کشورهای جهان سوم اپوزیسیون را مخرب دولت تلقی می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر خبرنگار در مقام اپوزیسیون رسالت خود را درست انجام دهد، می‌تواند فساد ستیز باشد‌.

مصباح در نظام اسلامی خبرنگار را به‌ عنوان  دیده‌بانی و رصدکننده امور دانست و گفت: اگر این دیده‌بان به‌ جایی وصل باشد، نمی‌تواند وظیفه ذاتی خود را به درستی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که چشم، دل یا جیب خبرنگار بند چیزی یا کسی باشد، نمی‌تواند حرف‌های خود را بزند و اگر آزادمردی، آزادمنشی و استقلال در بیان حق نباشد، نمی‌تواند دیدبان خوبی باشد.

امام جمعه شهرستان بهار جنگ فعلی با دشمن را جنگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: جنگ امروز یک جنگ شناختی است که لایه اول آن فضاسازی در راستای ناامیدی مردم و خود تحقیری و وادادگی است.

وی فضاسازی دشمن در جنگ رسانه‌ای را با هدف به استحاله کشاندن جمهوری اسلامی از درون عنوان کرد و گفت: خبرنگاران جلوی تغذیه فکری غلط را بگیرند و اگر ما در جنگ شناختی نتوانستیم به داشته‌های خود افتخار کنیم در همان لایه اول جنگ شکست خواهیم خورد و باید در جنگ رسانه‌ای از هجمه‌های منافقین در لایه شناختی مقابله کرد.

مصباح گفت: خبرنگاران در مرحله اول بِرند شهرستان را باید فارغ از جناح‌ها و نوع نگرش‌ها عرضه کنند و با امانت داری، رسالت خود را به درستی انجام دهند.

وی با تقدیر از حضور پرشور خبرنگاران در همه عرصه‌ها را مهم گفت: اگر هدف شناخته شود و جهت گیری درست و اتحاد باشد هیچ مشکلی باقی نمی‌ماند که نتیجه این نگرش را در حل مسئله آب و بوی نامطبوع در بهار مشاهده شد.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: برخی از افراد برای جذب مخاطب، ارزش ها را جابه‌جا می‌کنند و قضایای خود ویرانگر می‌سازند و گویا جذب مخاطب در خلاف جهت حرکت کردن است ولی با ایجاد فضای امیدبخش و با صداقت امنیت امانت داری جهل ستیزی می‌توانیم به داشتن شهرستانی پویا کمک کنیم.

وی به پیگیری مطالبات جمعی از کشاورزان از کارخانه نشاسته الوند اشاره کرد و گفت: با پیگیری مطالبات مردمی در این مورد، مسئولان امر برای حل مشکل ورود پیدا کردند.

مصباح ادامه داد: در پیشبرد برخی مسائل بعضی افراد باید فدا شوند تا کارها پیش برود، دادستان بهار خودش را برای شهرستان هزینه می‌کند، بستن آب‌های همدان و تعطیلی کارخانجات حاصل بوهای مشمئز کننده کار هر کسی نبود.

وی تصریح کرد: برخی پیگیری مطالبات مردم را ایجاد اختلاف بین امام جمعه و دیگر مسئولان قلمداد می‌کنند که این موضوع کاملاً اشتباه است و پیگیری مطالبات مردم وظیفه امام جمعه است.

امام جمعه شهرستان بهار ادامه داد: وظیفه من تشکر کردن از مسئولین نیست، ما منتقد هستیم که بعضی اسم این انتقاد را اختلاف گذاشتند.

دادستان بهار نیز در این مراسم گفت: گاهی مسئولین خواسته‌های مردم را کنار گذاشته و مردم سردرگم می‌مانند و ما مجبور به ورود در آن عرصه هستیم.

ایمان شکوهیان گفت: شکافی بین ادارات و مسئولین نیست، شکاف زمانی ایجاد می‌شود که ما برای نفع شخصی چوب لای چرخ دیگری بگذاریم و بحث ما مطالبه‌گری است.

سپس خبرنگاران شهرستان به بیان مشکلات شهرستان پرداختند.

در پایان امام جمعه و دادستان شهرستان بهار با اهدای شاخه گل از زحمات خبرنگاران شهرستان تقدیر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار