یادداشت/محمدرضا بیک محمدی هزاوه

پاکبان کاشانی ستاره درخشان آسمان شرافت

یک میلیارد  تومان پول نقد را دست نخورده به صاحبش بر می گرداند. مژدگانیش می شود یک میلیون تومان، آن را هم بین دوستان تقسیم می کند. می گوید بجای یک نفردوست داشتم چند نفر شاد شوند.
کد خبر: ۹۶۲۰۶۰۶
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛محمدرضا بیک محمدی هزاوه کارشناس فرهنگی در یادداشتی درخصوص اقدام شرافتمندانه پاکبان کاشانی نوشته است: این پاکبان شریف می گوید این اتفاق امتحان  الهی من بود. مردی ۵۳ ساله، خوشا بحال ایشان که امتحانش را درک کرد. این امتحان آموزنده تنها از یک پاکبان بر می آید ولا غیر. با کف حقوق 11میلیون تومان، سرپناهی در زیرزمین مسجدی در کاشان بدون کوچکترین امکانات حتی تلویزیون هم ندارد، فارغ از هرگونه هیاهو زمانه و...

 

طبق آیه 58 سوره مبارکه نساء، إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ... یک میلیارد  تومان پول نقد را دست نخورده به صاحبش بر می گرداند. مژدگانیش می شود یک میلیون تومان، آن را هم بین دوستان تقسیم می کند. می گوید بجای یک نفردوست داشتم چند نفر شاد شوند.

 

حکایت حسین صباغی چند پیام بسیار مهم دارد:

1- مناعت طبع، روح بزرگ و پاکدستی با کف حقوق و داشتن مشکل حتی مبلغ مژدگانی را هم تقسیم می کند.

2-  این بزرگواری و اسوه بودن را در رسانه ها بازنشر داده برای تازه به دوران رسیده های نوکیسه نمایان کنیم.

3- بدانید و بدانیم که حسین صباغی و امثالهم را خداوند در مَواقف صراط قیامت حجت قرار خواهد داد.

4- آنان که با بیت المال سروکار دارند مراقب باشند تا در مواقف صراط قیامت شرمنده حسین صباغی ها نشوند.

5- درویش و غنی بنده این خاک درند  آنان که غنی ترند محتاج ترند

6- پاکبان شریف کاشانی ستاره درخشان آسمان تهیدستی شرافتمندانه سوژه جمعه شب برنامه "بدون تعارف"

7- بغض این پاکبان شریف که خودش هنوز کربلای امام حسین را با چشم سر درک نکرده در آخر مصاحبه و با سوال مجری خوب برنامه بدون تعارف آقای علی رضوانی شکسته شد، آنهم برای این که از آرزوی بردن مادرش به کربلا گفتند.

8- امیدواریم صدا و سیما حسابی اعلام کنند تا کسانی که قصد برآورده شده آرزوی این ابر مرد کاشانی و امثالهم را دارند، آرزو به دل نمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار