خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در گفتگو با "خبرگزاری بسیج":

قیام امام حسین علیه‌السلام وجدان‌های خفته را بیدار کرد/ مقاومت ملت غزه در برابر ظلم اسرائیل برگرفته از نهضت عاشوراست

سرهنگ بشیری گفت: امام حسین علیه‌السلام با قیام تاریخ‌ساز و انسان ساز خود نشان داد که در مقابل قدرت های ظالم که به واسطه قدرت زورگویی و امکانات مادی، ملت های مظلوم را به گمراهی و تباهی سوق می‌دهند، می‌توان ایستادگی کرد و بر آنها پیروز شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۷۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

سرهنگ بشیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی گفت: امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگری تشنه فرهنگ انقلابی و سیره حماسه سیاسی امام حسین علیه‌السلام ‌در قیام عاشورا است.

وی گفت: امام حسین علیه‌السلام با قیام تاریخ‌ساز و انسان ساز خود نشان داد که در مقابل قدرت های ظالم که به واسطه قدرت زورگویی و امکانات مادی، ملت های مظلوم را به گمراهی و تباهی سوق می‌دهند، می توان ایستادگی کرد و بر آنها پیروز شد.

بشیری گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام یک قیام الهی برای راهگشای مسیر تعالی بخش انسان در جهت تعالی روح و حرکت به سمت فلاح و رستگاری بود. 

وی با بیان اینکه رنگ الهی در تمانی ابعاد قیام امام حسین(ع) مشهود است، گفت: ایشان وقتی در مقابل حکومت ستمگر قرار می‌گیرد، حکومتی که به‌دنبال فساد و ترویج بی‌بندوباری است، به پا می‌خیزد تا جامعه منحرف شده را با نثار جان خود و عزیزانش نجات دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان گفت: درس امام حسین علیه‌السلام در این مسیر، درس دلدادگی، امر‌به‌معروف و نهی از منکر، درس قیام در مقابل جور و ستم زمانه، پیاده‌سازی دین و مبانی دینی، انسانیت، بی‌تفاوت زندگی نکردن، ایستادگی، ایثار، شجاعت، معنویت و تمام سجایای اخلاقی است.

‌بشیری با اشاره به ماندگاری قیام امام حسین علیه‌السلام بعد از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال، گفت: هرکاری که نور خدا در آن جلوه‌گر باشد به‌هیچ‌عنوان خاموش شدنی نیست؛ در طول تاریخ از همان ابتدای بعد از قیام ایشان، بسیاری از حاکمان فاسد برای محو کردن مسیر حرکت امام حسین(ع) و یاران ایشان تلاش کردند اما اراده خداوند بر ماندگاری این حرکت الهی بود و آن حرکت در تاریخ ماندگار شد و امروز این مهم به وضوح می‌بینیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از جنبش‌های آزادی‌خواه بر اساس تأثیر ژرف انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران الگوی و سیره خود را از مکتب امام حسین علیه‌السلام و قیامش گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی قیامی است که منجر به پیروزی ملت ایران در برابر رژیم ۲۵۰۰‌ساله شاهنشاهی و طاغوتی شد و این حرکت و نهضت حسینی، تحول ژرف و عمیقی در سطح جهان شکل داد که سکوت در مقابل ظالمان معنا ندارد و باید همچون ملت ایران در برابر هر ظلم و ستمی به پا خاست و اگر چنین اراده و نگاهی در مسیر حرکت انسان‌ها قرار گرفت، حکومت‌های جور و ظالم سرنگون خواهند شد و خوشبختانه امروز در بسیاری از نقاط جهان این خیزش‌های بزرگ شکل گرفته است.

‌بشیری عنوان کرد: یکی از مبانی قیام امام حسین علیه‌السلام بیدار کردن وجدان‌های خفته است، وقتی در مسیر حسین علیه‌السلام گام برداریم و وجدان خود را با عشق به این مسیر ارزشمند و سعادتمند مطهر گردانیم، مسلما جنبش درونی و تلاطم روحی برگرفته از چنین نگاهی در صحنه و میدان عمل جلوه‌گری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران که ملت امام حسینی علیه‌السلام و به‌دنبال تمدن‌سازی نوین اسلامی در سطح جهان است، خیزشی را رقم‌زده که در حال نشر و گسترش در سطح عالم است.

بشیری یادآور شد: امروز در کشور‌های اروپایی و آمریکایی، جوانانی که حاضر نمی‌شوند در برابر جنایات دولت‌های خود در نسل‌کشی و حمله به ملت‌های مظلوم همچون غزه، بی‌تفاوت بایستند و وارد میدان کارزار و خلق صحنه‌هایی زیبا و معنوی می‌گردند که آنان را در صحنه و میدان درست تاریخ زمانه خود قرار می‌دهد.

‌وی مقاومت امروز ملت مظلوم غزه در یرابر جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی را برگرفته از مکتب عاشورا دانست و گفت: اگر انسان به هدف و راهی که انتخاب کرده معتقد بوده و آن را با دیانت و اسلام همراه کند، مسلما آن را با مقاومت ادامه می‌دهد و مبنای کار خود را، یاری دین خدا قرار خواهد داد، چرا که این مقاومت بر مبنای حفظ دین و پرتو‌افشانی نور خداست و مسلما همانطور که خداوند فرموده است، اگر شما من را یاری کنید، من یاریگر شما خواهم بود؛ قطعا این نگاه یک نگاه توحیدی است و جز با مقاومت، ایمان به هدف و مسیر تعیین شده محقق نمی‌شود‌

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین و غزه که بیش از ۷۰ سال شدید‌ترین تحریم‌ها و جنایات بشری علیه آنان اعمال می‌شود، هر روز مقاوم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته در برابر حاکمان جور و غاصب به تمام معنا ایستادگی می‌کنند؛ مبنای این ایستادگی چیزی جز ایمان به وعده‌های الهی و اعتقاد به مسیر امام حسین علیه‌السلام و یارانش نیست.

‌بشیری در اشاره به مظلومیت و اقتدار مردم غزه، گفت: برگ برنده در این میدان کارزار و جنگ نابرابر نظام سلطه با طراحی‌های پیچیده و استفاده از تجهیزات مدرن، مسلما با مردم مظلوم و مقتدر غزه است؛ دلیل این مدعا استیصال و درماندگی قدرتی است که خود را به‌عنوان یک قدرت نظامی برتر در سطح جهان می‌داند و چون توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد زنان، بیماران، کودکان بی‌دفاع را مورد حمله و بمباران قرار داده و می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان بیان کرد: قدرتی که ابرقدرت‌های دنیا پشت سرش، ایستاده‌اند؛ نتوانست و نخواهد توانست اقتدار این ملت را بشکند، حملات آنها با اهداف مختلف و به‌منظور دستیابی به موضوعات مشخصی همچون شکست دادن حماس و عقب‌نشینی مردم غزه از اهداف خود و بخصوص حمایت از مبارزان و جبهه مقاومت و همچنین آزادسازی اسرایی که به‌دست رزمندگان غیور مجاهد در عملیات طوفان الاقصی گرفتار شدند، است.

وی با بیان اینکه صبر ملت غزه صبر و مقاومتی الهی و معنوی است، افزود: آنان آموختند که به‌هیچ‌عنوان تسلیم شدن در پیروان مکتب حسین علیه‌السلام و یاران و پیروانش معنا ندارد، اگر تسلیم راه خدا باشند مسلما دشمن را شکست خواهند داد و او خواهد بود که باید در برابرشان تسلیم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار