خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی:

دفاع مقدس، دانشگاه بسیار جامعی برای آیندگان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس، دانشگاه بسیار جامعی برای استفاده آیندگان است.
کد خبر: ۹۶۲۰۷۸۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بیان داشت: دفاع مقدس دانشگاه بسیار جامعی است که اگر برای آیندگان درست تبیین کنیم این دانشگاه برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه خودباوری و اتکاء به توانمندی جوانان یکی از دلایل مهم در این خصوص است، افزود: جوانان ما به دنیا ثابت کردند که در دفاع مقدس به هر چه که بخواهیم ، دست پیدا خواهیم کرد.

معاون استاندار اظهار داشت: از ابتدای انقلاب در تحریم ۱۰۰ درصدی بوده‌ایم اما در این شرایط به جایی رسیده ایم که حرف برای دنیا داشته باشیم. 

طالبی تأکید کرد: ما با تمام نیرو به مقابله با آمریکا و اسرائیل پرداخته ایم که این ناشی از قدرت بازدارندگی ما در دفاع مقدس است که سبب عزت آفرینی برای ما به ویژه برای زنان این مرز و بوم شد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مهم و اساسی ما این است که با بهره گیری از روش های مختلف، فرهنگ دفاع مقدس را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: به هر میزانی که برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس کار کنیم، باز هم کم کاری نکرده ایم و باید پاسخگوی شهدا در این خصوص باشیم .

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گفت: ستاد دفاع مقدس باید در همه شهرستان ها و در هر دستگاه اجرایی، نهاد و سازمانی تشکیل شود و با محوریت شهرداری ها و همکاری همه دستگاه ها باید فضا سازی شهری در حد متعارف انجام گیرد.

طالبی با بیان اینکه در کنار کارهای مقطعی، باید اقدامات ماندگاری در این زمینه در ادارات انجام شود، تأکید کرد: دفاع مقدس امتداد قیام عاشوراست.

وی با اشاره به اندک بودن اعتبارات فرهنگی با توجه به اهمیت این موضوع گفت: اجرای دیوار نگاره با موضوع دفاع مقدس در شهر بیرجند مغفول مانده که می طلبد با مصوبه شورا و با انجام این مهم به زیبایی شهر کمک شود.

طالبی افزود: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در استان به گونه‌ای باشد که خروجی مناسبی در تغییر نگاه بازدید کنندگان داشته باشد.

سرهنگ فلاحی مدیرکل خفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این جلسه، گفت: مراسم رژه نیرو‌های مسلح در استان در روز ۳۱ شهریور، مراسم تجلیل همزمان با سراسر کشور در روز ۵ شنبه ۲۹ شهریور به تعداد ۴۳ نفر از رزمندگان و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس، دعوت از راویان ۸ سال دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با خانواده‌های شهید و ایثارگران، عطرافشانی مزار شهیدان، برگزاری یادواره‌های مختلف شهیدان، فضا سازی معابر و اماکن و دیوارنویسی و تزیین ورودی ادارات و ارگان‌ها از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار