خبرهای داغ:
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین؛

فعالیت در نیروگاه در گرمای هوا کار جهادی است

فعالیت در نیروگاه در گرمای هوا کار جهادی است
ابوالفضل موتاب‌ها عنوان کرد: کار در نیروگاه کار جهادی است؛ زمانی که حادثه‌ای پیش می‌آید، مسئولان نیروگاه زودتر از دیگر نفرات پای کار و جزو عوامل اجرایی هستند؛ وقتی مسئولان پای کار باشند قطعا نتیجه کار مثبت و زیباتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۸۷۶
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

قزوین_ به گزارش بسیج، مهندس ابوالفضل موتاب ها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در حاشیه دیدار با مجموعه خبرگزاری بسیج ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای اصحاب رسانه که کمک حال مسئولان هستند، عنوان کرد: امسال در بخش خانگی قطعی برق نداشتیم این در حالی است که حدود ۳۱.۶ مصرف برق کل کشور در بخش خانگی است و ۳۶ درصد مصرف کل کشور نیز متعلق به بخش صنعت است و نیاز است که با اقداماتی نظیر جابجایی آن را مدیریت کنیم.

 

وی بیان کرد: سال گذشته مصرف در بخش صنعت از مصارف خانگی هم پیشی گرفته بود و در ایام پیک بیش از ۵۰ درصد مصرف برق کشور متعلق به بخش صنعت بود؛ درست است که صنعت بخش مهمی است و باید پابرجا باشد؛ ولی در بخش خانگی نیز باید آسایش و رفاه مردم را در نظر گرفت؛ بنابراین در بخش صنعت برای مدیریت آن اقداماتی اعمال شد.

 

ابوالفضل موتابها افزود: با گرمای هوا و افزایش دما عملکرد تجهیزات نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ گرمای هوا همان گونه که تحملش برای مردم سخت و دشوار است نیروگاه‌ها را نیز محدود می‌کند.

 

وی ادامه داد: با گرمای هوا دیگر بحث بهینه مصرف کردن نیست؛ بلکه باید مردم مصرف خود را مدیریت کنند. متاسفانه به دلیل تجمل گرایی استفاده از وسایل برقی لوکس باعث شده مصرف برق کشور زیاد شود به گونه‌ای که ما به اندازه مصرف کشور مصر که ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد کولر روشن می‌کنیم؛ ما ۱۰۰ لیتر بالاتر از حد متوسط استاندارد نیز آب مصرف داریم و این باعث می‌شود که منابع انرژی ما به هدر برود.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین تصریح کرد: انروز دیگر بحث مدیریت و بهینه مصرف کردن معنا ندارد به دلیل وجود ناترازی‌ها شرایط به گونه‌ای است که باید کم مصرف کنیم تا همه از نعمت‌های الهی بهره‌مند شوند و قطعاً توصیه و آگاه سازی مردم برای کم مصرف کردن در این امر تاثیرگذار است.

 

ابوالفضل موتابها ادامه داد: حدود ۳۲ درصد برق را مردم مصرف می‌کنند و این انرژی در اختیار مردم قرار داده شده است و مردم باید با مصرف بهینه آن را مدیریت کنند در حالی که مصرف برق در کارخانجات را می‌شود با قطع کردن و انجام اقداماتی آن را مدیریت کرد.

 

وی با اشاره به روزهای پرکار نیروگاه گفت: زمانی که دمای محیط بالای ۳۸ درجه باشد آن روز جزو روزهای پرکار ماست ؛ وقتی مصرف برق زیاد شود کیفیت آن نیز پایین می‌آید و ما مجبور به استفاده از دیزل‌های اضطراری علاوه بر واحدها می‌شویم به طوری که ما در همین مرداد ماه چهار عملیات بدون توقف واحد داشتیم.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: کار در نیروگاه کار جهادی است و اگر حادثه‌ای پیش بیاید خود مسئولان زودتر از دیگر نفرات پای کار هستند و کار در محیط گرم کار دلی و جهادی محسوب می‌شود؛ وقتی مسئولان پای کار باشند دیگر نفرات نیز از جان مایه گذاشته و دوش به دوش مسئولان کار انجام می‌دهند که باعث می‌شود نتیجه کار مثبت و زیباتر شود. 

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار