برگزاری ضیافت اندیشه اساتید عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

ضیافت اندیشه اساتید عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران باحضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا در مجتمع فرهنگی خزر آباد ساری برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۹۹۶
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ضیافت اندیشه اساتید عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز صیح برگزار شد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درابتدای مراسم ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران،  اعضای هیات رئیسه و جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در مجتمع فرهنگی خزر آباد ساری برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم، فضای ضیافت اندیشه اساتید را یک فضای گفت‌وگومحور عنوان کرد و این مراسم را فرصت مناسبی برای هم افزایی دانست.

آیت‌الله محمد باقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این مراسم با قدردانی از کادر بهداشتی و درمانی، از سلامتی بعنوان یکی از نعمت های خداوند یاد کرد که کادر درمان در آن نقش مهمی ایفا می کنند و افزود: در فرهنگ دینی، جهل درمقابل علم و عقل است، برخی از افراد عالم هستند ولی براساس عقل و منطق عمل نکند و این مسئله بسیار خطرناک است بنابراین علم باید در کنار عقل و خردورزی باشد.

آیت‌الله لایینی با بیان اینکه مراکز آموزشی باید به موازات توسعه و رشد علم به عقل و خردورزی نیز توجه کنند، ادامه داد: همزمان با بررسی تعداد مقالات علمی در دانشگاه ها باید به ترویج فرهنگ مبتنی بر ارزش های اخلاقی توجه جدی شود زیرا  علم و اخلاق در کنار همدیگر سبب رشد و پویایی جوامع می شوند.

حجت الاسلام صمد بهرامی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در این مراسم پیام واقعه عاشورا را عدم بیعت و اطاعت از آدم غافل از دین، هجرت ، جهاد در راه خدا، روشنگری، صبر و استقامت و شهادت در راه خدا دانست و گفت: امام حسین (ع) برای احیای اسلام، نهادینه کردن فرهنگ عزت مندی با یزید بیعت نکرد و در برابر ظلم ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز اباعبدالله حسین را الگوی خود قرار داده است، افزود: ما مخالف برقراری ارتباط با کشورهای دیگر نیستیم ولی عزت، اقتدار و منافع کشور برای ما مهم است و نمی گذاریم هیچ کشوری منافع ملی ما را به خطر بیندازد.

این مسوول رمز پیروزی اسلام را هجرت و جهاد پیامبر اکرم (ص)عنوان کرد و ادامه داد: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از دورافتاده ترین مناطق کشور برای دفاع از کیان خود جنگیدند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان بیفتد.

حجت الاسلام بهرامی به سخنان مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: رمز ماندگاری واقعه عاشورا روشنگری حضرت زینب (س) بوده است در غیر اینصورت امروز تفسیر دیگری از نهضت سیدالشهدا می شد.

وی با اشاره به سالها جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در فلسطین، بیان کرد: مردم غزه همچنان برای پیروزی در مقابل دشمن  صهیونیستی از خود صبر و استقامت نشان می دهند.
وی با بیان اینکه ملت ایران نیز علیرغم تحریم های اقتصادی ۴۵ ساله، همچنان در مقابل مستکبران مقاومت می کنند، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر رفع مشکلات اقتصادی تاکید کرد.

حجت الاسلام دکتر سید حسین حسینی، مسوول نهاد دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به راهپیمایی اربعین به عنوان نماد استقامت، بیداری، روشنگری و دفاع از حق، گفت: امروزه شاهد حضور بیش از ۲۰ میلیون انسان آزاده از سراسر جهان در این رویداد عظیم می باشیم.

وی با اشاره به شهادت زنان و کودکان و افراد غیرنظامی در غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی و سکوت جامعه جهانی در برابر این جنایت ها، با تاکید براینکه همه ما در برابر این جنایت مسوول هستیم، ادامه داد: اساتید و دانشجویان با نوشتن مقالات علمی و فعالیت در فضای مجازی به زبان انگلیسی باید نسبت به این جنایت روشنگری کنند.

دکتر عزت اله محمدی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سر انجام سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS) پس از ۲۰ سال در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه اندازی شده است، گفت: در برنامه ریزی سازمانی باید به نیازهای جامعه توجه جدی کرد و در هر حوزه ای برای داده های اطلاعاتی ارزش قائل شد زیرا بدون داشتن این اطلاعات نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد.

وی بر اجرای برون سپاری بخش های مختلف تاکید کرد و افزود: برون سپاری بخش های مختلف می تواند هزینه ها را کاهش دهد بنابراین باید به این مسئله توجه جدی کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر افزایش درآمد عمومی و اختصاصی سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فراهم کردن خدمات رفاهی برای کارکنان است و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار