خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

اجرای فاز دوم پروژه انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سربیشه مصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه اجرای فاز دوم خط انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سمت سربیشه مصوب شد، گفت: پنج همت برای اجرای این خط نیاز است و همراهی دولت و مجلس را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مجید چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در آیین افتتاح خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، اظهار کرد: طراحی فاز دوم خط انتقال گاز از دشتک زابل - نهبندان به سمت سربیشه انجام و اسناد مناقصه هم آماده شده است.

وی افزود: رینگ شرقی با اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان تکمیل شد و ادامه مسیر به سمت سربیشه باعث تقویت خواهد شد که از نظر پدافند غیرعامل هم خیلی مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این اتفاقات تحولی و پیشرفت که در کشور رخ می‌دهد مرهون مجاهدت و خون شهداست، بیان کرد: شهید جمهور مان تأکید داشت که به مناطق کم برخوردار توجه جدی شود که در همین راستا اجرای این طرح مهم در سومین سفر استانی ایشان مصوب و سال گذشته اجرایی شد.

چگینی اظهار کرد: رئیس جمهور شهیدمان شبانه‌روزی کار و عاشقانه به مردم خدمت کرد و مقام معظم رهبری هم توصیف‌ های خیلی خوبی در تبیین شخصیت ایشان داشتند.

وی با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در وزارت نفت رقم ‌خورد، اظهار داشت: در این دولت هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال پرفشار، ۵۳ هزار کیلومتر شبکه انتقال گاز روستایی و شهری اجرا و ۹۹۰ هزار انشعاب گاز هم نصب شده‌ است.

چگینی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ روستا در مناطق محروم و کم برخوردار در سه سال گذشته گازرسانی شده، بیان کرد: در این مدت گازرسانی به ۲۱ هزار صنعت، ۵۰ شهر و ۲۴ نیروگاه انجام شده است‌.

وی عنوان کرد: کارهای بزرگی در زمینه بهینه سازی و ذخیره سازی انرژی در سه سال گذشته انجام شده که این اقدامات برگرفته از روحیه جهادی رئیس جمهور شهیدمان است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه صدور گواهینامه‌ های انرژی را آماده کنیم که راهکاری برای همه آنهایی است که بخواهند در زمینه بهینه سازی انرژی مشارکت کنند، افزود: در فصل سرد سال روزانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز را به شبکه تزریق می‌کنیم که باز هم کمبود گاز و ناترازی مواجه هستم که علت آن این است که بدمصرف و مُصرف هستیم.

چگینی ادامه داد: تنها راه مدیریت مصرف انرژی بهینه سازی است و از هر طرحی که کمک به بهینه سازی کند، حمایت می‌کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار