خبرهای داغ:
استاندار خوزستان:

رفت و آمد زائران از روز چهارشنبه در مرز‌های خوزستان اوج می‌گیرد

حسینی محراب گفت: از روز چهارشنبه شاهد اوج گیری رفت و آمد در مرز‌های استان هستیم که البته تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۳۶
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در دیدار با استاندار «میسان» عراق با بیان آمادگی کامل ۲ کشور ایران و عراق در برگزاری اربعین با شکوه گفت: طبق توافقاتی که ۲ دولت باهم داشتند و بعد از ملاقات‌های ۲ وزیر کشور، ما را موظف کردند که در ۲ مرز با برقراری جلسات همه مسائلی که می‌تواند برای راحتی زوار اباعبدالله شکل بگیرد را باهم توافق کنیم.

او افزود: مرز چذابه و شیب عراق و استان «میسان» محل عبور زائرین شبه قاره، افغانستان و اتباع مقیم ایران هستند که طبعا این پیچیدگی را از مرز‌های دیگر بیشتر می‌کند.

آقای حسینی محراب در ادامه به لزوم هماهنگی دستگاه خدمت رسان در ۲ کشور اضافه کرد: نیاز به هماهنگی‌های امنیتی، حمل و نقل، پزشکی، تغذیه، اسکان، آب و برق و همه مواردی که امکان فراهم برای زوار دارد را مورد بحث قرار دادیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در آن سوی مرز همه موارد را برای راحتی زوار در نظر گرفته شده، و بر اساس مشاهدات نیز از نقطه صفر تا العماره همه امکانات و موکب‌ها، پلیس، ارتش و «حشدالشعبی» برای تامین امنیت مستقر هستند.  

عالی‌ترین نماینده دولت در خوزستان در پایان با اشاره به اوج حضور زائرین در روز‌های آتی افزود: ما از چهارشنبه شب ازدحام بیشتر از حد را پیش رو داریم که شاید بتوان گفت بالاترین موج دوران سفر اربعین خواهد بود و بعد موج رفت و برگشت است که امیدواریم با تمهیداتی که «دوستانمان» (در عراق) در نظر گرفتند و بسیج امکانات حشدالشعبی، ارتش و سایر دستگاه‌های دولتی که به کمک بخش خصوصی آمدند مشکل ماندگاری در مرز نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار