فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

شهدای غریب با صبر و استقامت تابلوی زیبایی از انسانیت خلق کردند

زنجان-  فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: عزت، استقلال و آزادی امروز کشور را مدیون خون پاک شهدا هستیم و شهدای غریب با صبر و استقامت تابلوی زیبایی از انسانیت خلق کردند.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۷۱
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲

شهدای غریب با صبر و استقامت تابلوی زیبایی از انسانیت خلق کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، سردار جهانبخش کرمی در اجلاسیه استانی کنگره شهدای غریب اسارت استان زنجان که در سالن نور سپاه برگزار شد اظهار داشت: یادواره شهدای غریب یادآور صبر و استقامت هستند و آنان با صبر و استقامت تابلوی زیبایی از انسانیت خلق کردند.

وی با اشاره به اربعین حسینی افزود:ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین است و از استان‌های مختلف صدای یا حسین به آسمان بلند است. 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد: امام حسین (ع) کشتی نجات است و اگر کسی به آن متوسل شود راه را گم نخواهد کرد و این جمله را هر روز باید نوشت و به آن عمل کرد تا از گمراهی و ظلمت نجات پیدا کنیم.

 وی افزود:جوانان، ارتش، سپاه پاسداران و بسیج همه دست در دست هم در برابر متجاوزان به میهن به پا خواستند و در برابر ظلم ایستادگی کردند و در میدان جنگ پیروز شدند و جلوه‌های عاشورا در دفاع مقدس پیدا بود.

سردار کرمی ابراز کرد: صدام با حمایت کشورهای غربی به ایران هجوم آورد و دلاور مردان ایران شجاعانه در برابر آنان ایستادند و دشمنان را مغلوب کرده و شعار عشق سر دادند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عنوان کرد: واقعه عاشورا سراسر پیام است که در عزت، غیرت، شجاعت و سربلندی خلاصه شده و امام حسین (ع) برای زنده ماندن اسلام ناب 

محمدی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر پا به عرصه جهاد نهاد و در برابر ظلم و جور ايستادگی کرد طوری که در واقعه عاشورا عزت، شکوه غیرت و اقتدار موج می‌زند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در میدان جنگ وفاداری خود را به سید و سالار شهیدان نشان داد و در کربلای ۵ نیز رزمندگان اسلام در برابر دشمنان شجاعانه ایستادند ادامه داد: تنها دغدغه رزمندگان این بود که امام خمینی (ره) از آنان راضی باشد.

کرمی ابراز کرد: امام حسین (ع) در میدان جنگ در برابر موج عظیمی از دشمنان فرمودند؛ اگر با کشته شدن من دین رسول خدا زنده می‌ماند من را بکشید تا اسلام ناب محمدی زنده بماند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می گفت ؛جمهوری اسلامی حرم است که از ائمه اطهار (ع) و اصحاب عاشورا دفاع کردند و شهید سردار سلیمانی در وصیت‌نامه خود آورده است نجات جامعه اسلام دفاع از ولایت است.

وی با بیان اینکه هر پیوند امام و امت است پیروزی است عنوان کرد: اساسا‌ً دشمن امت و ملت را نشانه گرفته است دشمن قصد دارد این خیمه را به آتش بکشد و هرگز به نیت پلید خود نخواهد رسید و سفارش شهدا ولایت‌مداری و دفاع از عزت و استقلال میهن است و باید به آن عمل کرد.

سردار کرمی ابراز کرد: حضرت زینب کبری (س) قهرمان کربلا است که آیات صبر و استقامت را به زیبایی تفسیر کردند و بعد از به اسارت گرفتن اهل بیت امام حسین (ع) با مدیریت و روشنگری توانست حقایق واقعه عاشورا را بازگو کند.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار