خبرهای داغ:
در گوجان انجام شد؛

عیادت و دلجویی از بیمار یک عمل پسندیده اخلاقی و اجتماعی است

عیادت و دلجویی از بیمار یک عمل پسندیده اخلاقی و اجتماعی است
به منظور ارج نهادن به جایگاه بلند بسیج و بسیجی، عیادت و دلجویی از بسیجی بیمار با حضور امام جماعت شهر گوجان،هیات امنا مساجد و بسیجیان انجام شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۱۸۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام رئیسی امام جماعت شهر گوجان بیان کرد: یکی از فضائل اخلاقی و نشانه‌های اخلاق حسنه و حسن سلوک با مردم، عیادت بیمار است که در شرع مقدس اسلام در این‌باره اصرار فراوان شده است. عیادت بیمار از حقوقی است که مسلمانان بر یکدیگر دارند که لازم است نسبت به ادای آن خود را موظف بدانند.

وی، به بهره بردن از دعای بیماران اشاره و افزود: حضرت امام جعفر صادق علیه‌السّلام فرمودند: از بیماران بخواهید دعایتان کنند، زیرا دعایشان چون فرشتگان است و فرمودند: هر کس مریضی را برای خدا عیادت کند آن مریض هرچه از خدا بخواهد برای این فرد مستجاب می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی، بیان کرد: یکی از آداب عیادت بیمار این است که انسان او را دلداری دهد و روحیه‌اش را تقویت کند و با گفتن مطالبی از این قبیل که بزودی کسالت و بیماریت برطرف خواهد شد، خدا به تو صحت و عافیت می‌دهد تا به زندگی خود ادامه دهی  ... به او آرامش‌خاطر ببخشد، چون بعضی از افراد هنگام بیماری روحیه خود را از دست می‌دهند تا آن حد که از زندگی مایوس می‌شوند، به این جهت باید آنها را امیدوار کرد.

امام‌جماعت شهر گوجان، در پایان تاکید کرد:عیادت از بیمار و دلجویی از او یک عمل پسندیده اخلاقی و اجتماعی است که با عواطف انسانی نیز هماهنگ است، عیادت از بیمار علاوه بر اینکه موجب تقویت روحیه بیمار و خانواده او و فراموشی بار سنگین بیماری می‌شود، دل‌های افراد را نیز به هم نزدیک می‌کند، ملاقات با بیماران، علاوه بر افزایش دوستی، صمیمیت و از بین رفتن کدورت‌ها، پاداش اخروی زیادی نیز دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار