خبرهای داغ:
مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین؛

فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین هفته دفاع مقدس افتتاح می شود

فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین هفته دفاع مقدس افتتاح می شود
سرهنگ امیری مقدم گفت: فاز اول موزه دفاع مقدس قزوین هفته دفاع مقدس افتتاح می شود که شامل ساختمان اداری، سالن جلسات و آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره، کتابخانه و مخزن اسناد و محوطه سازی است و فاز اول آن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۱۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

قزوین_ سرهنگ پاسدار محمد امیری‌مقدم، مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل موزه دفاع مقدس و مقاومت استان برنامه های این اداره را تشریح کرد. 

 

سرهنگ محمد امیری مقدم در این نشست اظهار داشت: با گرامیداشت اربعین حسینی و روز خبرنگار از شهدای انقلاب، جنگ و دفاع مقدس و شهدای شاخص استان یاد کرد. 

 

وی عنوان کرد: یاد شهید بابایی، لشکری، حسن پور، مرحوم ابوترابی و شهدای رسانه را گرامی می داریم و باور داریم عصر کنونی بدون حضور رسانه متصور نیست. 

 

امیری مقدم یادآور شد: رسانه‌ها کمک می کنند تا ما بهتر عمل کرده و اطلاعات لازم را در کمترین زمان به مخاطب منتقل کنیم و ما هم باید از این ابزار بدرستی و بموقع استفاده کنیم. 

 

این مسئول گفت: در کنار دستاوردهای این ابزار مهم شاهدیم که دنیای استکباری با همین ابزار رسانه تلاش می کند با جنگ روایت‌ها و اطلاعات نادرست و پنهان کردن واقعیت‌ها به اهداف استکباری برسد که ما باید این نقشه را خنثی کنیم. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین یادآور شد: در جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون نفر جان باختند و یک هولوکاست جهانی رخ داد و امروز در غزه بیش از ۴۰ هزار انسان بیگناه قتل عام شده‌اند و رسانه‌های استکباری در مقابل آن سکوت کرده‌اند که از رسانه های متعهد و انقلابی انتظار داریم به اطلاع رسانی دقیق کمک و افشای جنایتها کمک کنند. 

 

وی ابراز داشت: انتقال خبر درست و بموقع در این شرایط مهم است و توجه به محتوای خبر و فرهنگ اصیل اسلامی و هم سویی با آرمانها و ترویج روحیه جهادی باید مورد توجه خبرنگاران باشد. 

 

این مسئول گفت: امیدآفرینی در عرصه خبر و واقعی گرایی و راوی اول بودن بسیار مهم است و اگر بموقع عمل نکنیم اسیر جریانات رسانه ای استکبار قرار می گیریم. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین افزود: در بیان فرهنگ دفاع مقدس بدون تردید رسانه ها تاثیرگذارند و نقش آفرین هستند و محور مقاومت با این پیچیدگی باید با کمک رسانه ها تبیین شود. 

 

امیری مقدم یادآور شد: از رسانه ها انتظار داریم به ارزش‌های دفاع مقدس توجه جدی کنند و به سوژه های مغفول مانده از دوران دفاع مقدس در خبرها بپردازند تا ارزش‌ها حفظ شود. 

 

وی عنوان کرد: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تقویم انقلاب اسلامی است که تشریح و تبیین آن می تواند توسط رسانه‌ها روشنگر و آگاهی بخش باشد و به تصویر کشیده شود. 

 

این مسئول ادامه داد: تلاش کنید خاطرات مادران و پدران و همسران شهید و رزمندگان را بخوبی بازگو کنید. 

 

امیری مقدم بیان داشت: همه ما در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس رسالت ویژه داریم که در این راستا موزه های دفاع مقدس و مقاومت در همه استانها راه اندازی شده است. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین تصریح کرد: موزه دفاع مقدس در سال ۹۶ کلنگ زنی و از سال ۹۹ عملیات اجرایی آن سرعت گرفت و شهرداری قزوین پیمانکار بود. 

 

این مسئول عنوان کرد: این مجموعه در ۱۷ هکتار مساحت در بوستان باراجین که ویژگی زیادی دارد دردست احداث است و وسعت این مجموعه چندبرابر سایر استانهاست. 

 

وی یادآور شد: موزه دفاع مقدس در جوار المان هشت شهید دفاع مقدس ساخته می‌شود که مرتفع ترین یادمان کشور است و جنب بوستان باراجین که جاذبه گردشگری خوبی است و دسترسی آسان و راحت به اتوبان دارد. 

 

امیری مقدم بیان داشت: امسال بیش از ۱۰ میلیون تردد در استان داشتیم که این ظرفیت بهترین فرصت برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس است و امیدواریم با کمک رسانه‌ها بتوان در ترویج فرهنگ ارزشی همت کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: توپوگرافی خاص زمین در محدوده موزه دفاع مقدس موجب شده بتوانیم برخی عملیات جنگ را در محدوده ای باز طراحی کنیم. 

 

وی تصریح کرد: مجموعه بزرگ موزه دفاع مقدس و مقاومت در چهار فاز اجرایی می شود که فاز اول آن در شهریور ماه افتتاح خواهد شد. 

 

امیری مقدم ادامه داد: فاز اول این مجموعه هفته دفاع مقدس افتتاح می شود که شامل ساختمان اداری به مساحت شش هزار مترمربع، سالن جلسات و آمفی تئاتر ۴۰۰ نفره، کتابخانه و مخزن اسناد و محوطه سازی است.

 

این مسئول یادآور شد: سالن آمفی تئاتر با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و اتاق گریم و میهمان در حال تکمیل است که بخشی از اعتبارات سفر رییس جمهور و بخشی توسط شهرداری و خیرین تامین شده است.

 

وی ابراز داشت: فاز دوم موزه شامل یک گالری سرپوشیده با ۲ هزار مترمربع مساحت و حفاظ پیرامونی به مساحت ۵ هزار مترمربع و بانک سوژه یابی تخصصی است که گالری در حال انجام است‌.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین افزود: تاکنون هزار سوژه در حوزه دفاع مقدس شناسایی شده مانند کمک مردمی ۱۵۰۰ دستگاه کامیون به مناطق جنگی، حضور رزمندگان قزوین در عملیات و شکسته شدن رکورد اسارت توسط شهید لشکری که به صورت ماکت و نماد این تاریخ تصویرسازی خواهد شد. 

 

وی گفت: فاز سوم و چهارم این موزه شامل محوطه سایت جنوبی و جنب سالن آمفی تئاتر است و سنگرهای اجتماعی در آن بازسازی می شود و در آن بیمارستان صحرایی، حسینیه به ظرفیت ۵۰۰ نفر، پل معلق و استخر شهدای غواص و سوییت سنگر و بازسازی یکی از عملیات ویژه قزوین پیش‌بینی شده و در دست ساخت است. 

 

امیری مقدم عنوان کرد: ساخت برجک دیده بانی، بازیگاه کودک و نوجوان با محور دفاع مقدس در مساحت ۵ هکتار از دیگر بخش های این مجموعه است. 

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: این موزه با طراحی و مشاوره سازمان امور موزه ها و الگوبرداری از نمونه‌های شاخص کشوری اجرا شده و فاز اول بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در دو سال آینده بخش اصلی کار تکمیل می شود.

 

وی گفت: انتظار داریم با حمایت از سوی مسئولان استانی و دولت جدید و شهرداری و نمایندگان مجلس این مجموعه به سرعت آماده بهره برداری شود. 

 

این مسئول یادآور شد: ماموریت ویژه ما تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است و سالانه یک میلیون نفر در کشور تجلیل و تکریم می شوند که سهم استان قزوین ۱۲ هزار نفر با مدیریت مجموعه حفظ آثار است. 

 

امیری مقدم گفت: تجلیل از خانواده ایثارگران و بانوان و تجلیل مرکزی به صورت ویدئو کنفرانس با سخنان رهبری از برنامه های پیش‌بینی شده در سال جاری است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار