خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

مردم می‌خواهند نگرش سیاسی بر دولت حاکم نباشد/ پاسخ به تجاوز دشمن حق قانونی کشور ما و جبهه مقاومت است

همدان-امام جمعه همدان گفت: مردم می‌خواهند نگرش سیاسی بر دولت حاکم نباشد و کسانی در راس کابینه باشند که بتوانند مسایل و مشکلات کشور را حل و فصل کنند.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۵۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
مردم می‌خواهند نگرش سیاسی بر دولت حاکم نباشد/ پاسخ به تجاوز دشمن حق قانونی کشور ما و جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه برخلاف برخی انتقادها رویکرد دکتر پزشکیان رئیس جمهور در انتخاب کابینه غیرسیاسی ستودنی است، اظهار کرد: رئیس جمهور نشان داد که در انتخاب هیات دولت رویکرد سیاسی ندارد و انتقادها در این خصوص درست نیست.

وی بیان کرد: حفظ سرمایه اجتماعی دولت ارتباطی به جناح بندی‌ها ندارد و دولت اگر موفق شود مشکلات مردم را حل کند سرمایه اجتماعی حفظ می‌شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: مردم می‌خواهند نگرش سیاسی بر دولت حاکم نباشد و کسانی در راس کابینه باشند که بتوانند مسایل و مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات دولت باید به معنای واقعی کامل کابینه تخصصی باشند، اضافه کرد: شناخت از نظام مسایل اقتصادی کشور و حل گرفتاری و مشکلات مردم مهم‌ترین خواسته از کابینه است.

شعبانی موثقی، اعتراض‌ها نسبت به انتخاب کابینه پیشنهادی رئیس جمهور را جالب ندانست و آن را سیاسی عنوان کرد و گفت: هدف رئیس جمهور تلاش برای حل مسایل و مشکلات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه جریان‌های سیاسی باید کمک کنند تا دولت نسبت به حل مطالباتی که مردم دارند موفق باشد، خاطرنشان کرد: وظیفه همگان است که دولت را حمایت و پشتیبانی کنند.

امام جمعه همدان، شعار وفاق ملی و استفاده از افراد متخصص را مورد توجه همه مسئولان دانست و گفت: رئیس جمهور در تحقق این شعار و نیز رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، از افرادی که خط مشی سیاسی متفاوت دارند اما کارآمد هستند در کابینه خود انتخاب کرده است.

وی، تعیین شاخص‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری نسبت به دولت و مسئولان را مهم دانست و از مجلس شورای اسلامی خواست براساس همین شاخص‌ها، نسبت به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اقدام کند.

شعبانی موثقی در بخش دیگری از خطبه های خود با تاکید بر اینکه پاسخ به تجاوز دشمن حق قانونی کشور ما و جبهه مقاومت است، گفت: کشورهای بیگانه ما را دعوت به بازدارندگی می‌کنند در صورتی که اقدام آن‌ها غیرقانونی است و این حق را برای پاسخ قاطع داریم.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس و مردم و مسئولان این رژیم در ترس و وحشت قرار دارند و فضای رعب در این رژیم حاکم است.

امام جمعه همدان در ادامه با ابراز نگرانی از رواج آسیب‌های اجتماعی در استان، گفت: با وجود تلاش‌ها برای مقابله با آسیب‌ها، اما نیاز به برنامه‌ریزی فرهنگی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش معضلات اجتماعی هستیم.

وی اضافه کرد: باید ببینیم در مقابل جرایم ‌های پیش آمده، به واقع چکار کرده‌ایم و کدام کار فرهنگی و پیشگیرانه انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار