خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است

آیت اله عابدینی در خطبه های نماز جمعه گفت: اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است
کد خبر: ۹۶۲۱۲۶۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

 

قزوین_ به گزارش بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: الحمدلله امروز آگاهی مردم ما به شدت افزایش پیدا کرده است و انزجار نسبت به مستکبران آمریکایی و غربی و صهیونیست ها و عوامل منطقه ای آنها در قلوب آحاد مردم ما موج می زند و این آگاهی مانع از آن خواهد شد که دشمنان نسبت به ما طمع داشته باشند و اینها عاملی برای افزایش قدرت دفاعی ما خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روز صنعت دفاعی را در پیش داریم. ما روزی حتی یک موشک نداشتیم اما امروز آمادگی دفاعی بسیاری داریم و موشک هایمان را برای کشتن آدم ها نمی خواهیم به کار بگیریم اما برای منهدم کردن سیطره شیطانی آن ها از موشک هایمان استفاده می کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: خلبان ما در دوران دفاع مقدس برای از بین بردن پل دجله به عراق رفت چرا که محل رفت و آمد ماشین های نظامی و انتقال تدارکات جبهه بعثی ها بود اما وقتی این خلبان مشاهده می کند که مردم عراق از این پل رفت و آمد می کنند، اقدام به بمباران نمی کند چرا که اگر این کار را می کرد انسان های بی گناه کشته می شدند.

وی اضافه کرد: در روایات داریم اگر دو کشور کافر با هم در جنگ باشند آیا ما حق داریم به آن ها سلاح بفروشیم؟! پاسخ این است که باید سلاح هایی فروخته شود که جان آنها را حفظ کند و شما برای آدم کشی قدم بر ندارید و ما نیز با همین نگاه موشک های نقطه زن و منهدم کننده داریم تا قدرت شیطانی دشمنان را نابود کنیم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: ما در خصوص سند دفاعی به یک آیه قرآن درست عمل کردیم و نتایج بسیاری گرفتیم. قرآن بیش از 6 هزار و دویست آیه دارد و اگر به هر آیه ای عمل کنیم همینگونه پیشرفت خواهیم داشت.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: ما به آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة وَ مِن رِباطِ ال‍خَیل تُرهِبونَ به عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم»، عمل کردیم، خداوند می فرماید هر چه می توانید خودتان را در مقابل دشمنان قوی کنید و چقدر ما محکم شده ایم و دشمنان قسم خورده ما از ما هراس دارند و نیروهای مقاومت اسلامی در یمن نفس ناوهای هواپیمابر آمریکا را در دریای سرخ بریده اند و همه دنیا برای آنها ناامن شده است و اینها بخشی از دستاوردهای عمل به این آیه شریفه است.

اربعین خط استقامت و مقاومت است

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع) گفت: اربعین خط استقامت و مقاومت است، اربعین راه قدسی است که از کربلا می گذرد، یعنی ما در میانه راه قدس به اباعبدالله الحسین (ع) می رسیم و عهد و پیمان می کنیم تا برای رفتن به قدس و آزادی سرزمین های اشغالی آماده شویم.

اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اربعین قیام جهانی در مقابل مستکبران و برپایی عدل در مقابل ظالمان است، اربعین به وسیله سرداران بزرگ ما که سربازان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، مدیریت می شود و ان‌شاءالله بزودی روزی را شاهد باشیم که آینده جهان با فرهنگ اربعینی روشن شود و سرنوشت جهان با این فرهنگ رقم بخورد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: جا دارد یاد کنیم از شهادت مبارز انقلابی سید اسدالله لاجوردی که منافقین قبل از آنکه ایشان را به شهادت برسانند هر توهین و افترایی را به ایشان روا داشتند و بعد هم ایشان را به شهادت رساندند.

وی بیان کرد: شهادت مستشار مدافع حرم سرهنگ احمدرضا افشاری که در توطئه صهیونیست ها مجروح و سپس به شهادت رسیدند را گرامی می داریم که همین امروز در نجف آباد تشییع می شوند.

آیت الله عابدینی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدضیا حسینی امام جمعه محترم الموت، خاطرنشان کرد: ایشان قدیمی ترین امام جمعه قزوین به حساب می آمدند و از خداوند می خواهیم روح آن مرحوم را با اجداد طاهرینشان محشور کند و به بازماندگانشان صبر و اجر عنایت کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مرحوم حاج آقای حسینی سال های سال در تمام روستاها حضور می یافتند و تک تک مردم الموت را می شناختند و مشکلاتشان را می دانستند و پیگیری می کردند و دغدغه مردم را به جدّ داشتند و عمری در خدمت نماز و قرآن بودند و برای ایشان علو درجات را مسألت داریم.

وی با تقدیر از افتخارآفرینی ورزشکاران المپیکی کشور گفت: کشور ما حضور بسیار خوب و افتخارآمیزی در مسابقات المپیک داشت و ورزشکاران استان قزوین نیز حضور ارزنده ای در المپیک پاریس داشتند. ورزشکاران ما ورزشکارانی مؤمن هستند و همواره پس از پیروزی سجده شکر بجای می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب و برق خاطرنشان کرد: همه تلاش کنیم در مصرف آب و برق با جدیت بیشتری پای کار باشیم. خیلی خوشحال شدیم دکتر پزشکیان اظهار کردند در دفتر کارم تا ناچار نشوم کولر را روشن نمی کنم و ما نیز باید سختی ها را تحمل کنیم تا هموطنان ما دچار قطعی آب و برق نشوند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار