سند راهبردی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تدوین شد

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: سند برنامه راهبردی این مجتمع با رویکرد توسعه پایدار تدوین شد.
کد خبر: ۹۶۲۱۲۸۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، علی رسولیان با بیان این که این سند نقشه راه آینده مجتمع را ترسیم می‌کند اظهار کرد: ماموریت اصلی مجتمع سنگ آهن سنگان، ایجاد ارزش افزوده از طریق اکتشاف، استخراج و فرآوری سنگ آهن و سایر مواد معدنی در محدوده شرق کشور و ایفای نقش کلیدی در زنجیره ارزش فولاد کشور است.

وی با اشاره به چشم‌انداز مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در افق سال ۱۴۰۷ افزود: در این چشم‌انداز، مجتمع فوق به عنوان یک سازمان متعالی و ارزش‌آفرین، نقش محوری در تأمین ۳۰ درصد سنگ آهن مورد نیاز زنجیره فولاد کشور را ایفا می کند.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان با تأکید بر ارزش‌های محوری این سند برنامه راهبردی گفت: ثروت‌آفرینی بر اساس الگوی توسعه پایدار، پای‌بندی به اجرای سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی، پای‌بندی کامل به اخلاق حرفه‌ای و رعایت حقوق ذینفعان و مشارکت سرمایه‌های انسانی مجتمع و مردم منطقه از جمله ارزش‌های محوری در این سند است

رسولیان مهمترین سیاست‌های کلان مجتمع سنگان را رعایت سیاست‌های کلان کشور، توجه و حمایت از بخش‌های مولد، توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید، افزایش مشارکت مردم، رعایت ضوابط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و قاعده گذاری و حذف اختیارات فردی دانست.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف کلان این سند، مدیریت بهینه معدن سنگ آهن موجود، توسعه و تکمیل اکتشاف محدوده‌های معدنی جدید، افزایش مشارکت مردم، توسعه زیرساخت‌های مرتبط با تولید، تکمیل و توسعه زنجیره‌های تولید در منطقه و مشارکت در بهره‌برداری از معادن کشورها به شمار می رود.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت: بر اساس این سند راهبردی، مجتمع سنگ آهن سنگان در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات مهمی در زمینه توسعه پایدار، افزایش تولید، ایجاد ارزش افزوده و نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی خواهد بود.

 

خبرنگار/ ابراهیم بای

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار