اقتصادمقاومتی/

وام بسیج سازندگی تنها حمایتی برای مزرعه پرورش بوقلمون

تبریز- پرورش دهنده بوقلمون گفت: تسهیلات۱۵۰میلیون تومانی بسیج سازندگی تنها حمایتی است که سال گذشته با کارمزد چهار درصدی گرفتیم.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۰۰
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ یکی از اهداف عرصه اقتصادمقاومتی توانمند کردن روستائیان با استفاده از ظرفیت خود اهالی روستا و منابع موجود در آن است ولی برای ایجاد این توانمندی و استفاده از ظرفیت روستاها باید زمینه های آن نیز فراهم شود.

یکی از بسترهای لازم برای توانمندکردن روستائیان اعطای تسهیلات لازم برای سرمایه اولیه در ایجاد اشتغال است و بسیج سازندگی در این راستا توانسته هر چند اندک یاری گر مردم روستایی در ایجاد اشتغال و خودکفایی باشد.

مقصود رحیمی فرد از کارآفرینان شهر عاشقلو در شهرستان خداآفرین است که کمر همت بسته است و با پرورش بوقلمون در روستای محل زندگی خود زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرده است

وی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج افزود: کار پرورش بوقلمون گوشتی را از سال ۱۳۹۷ با انگیزه اشتغال زایی جوانان منطقه شروع کردم ولی متاسفانه با دوران کرونا برخورد کردیم کلی زیان دادیم.

رحیمی فرد اضافه کرد: ساخت و تجهیز سالن ها  برای پرورش بوقلمون در سال ۹۷ حدودا ۳میلیارد تومان هزینه برد.

وی ادامه داد: ظرفيت سالن ها ۳هزار قطعه بوقلمون گوشتی است ولی به علت کمبود سرمایه با یک سوم ظرفیت کار می کنیم.

 رحیمی فرد شرایط ایجاد مزرعه پرورش بوقلمون را خيلي سخت دانست و گفت: باید از هفت خوان رستم گذشت تا مجوز گرفت و تامین جوجه یک روزه و نهاده دولتي هم از دیگر سختی های این عرصه از اشتغال است.

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از هيچ نهادی نداشته است، تسهیلات۱۵۰میلیون تومانی بسیج سازندگی را تنها حمایتی عنوان کرد که سال گذشته با کارمزد چهار درصد گرفته است.

رحیمی فرد ادامه داد: پروانه تاسیس ۳۵۰۰ قطعه‌ ای پرورش بوقلمون گوشتی را داریم در صورتی دریافت تسهیلاتی جهت ساخت و تجهیز کار خود را شروع می کنیم و با تمام ظرفیت کار کنیم می توانیم صادر هم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار