۲۰ اردبیلی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: این استان ۷۰۴ آزاده سرافراز دارد که ۲۰ نفر از آن‌ها در غربت اسارت به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۶۲۱۳۸۵
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹

۲۰ اردبیلی در غربت اسارت به شهادت رسیدند

حجت‌الاسلام سید احمد سعادتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بسیج، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مدیون رشادت‌ها و جانفشانی شهدا، جانبازان و آزادگان پرافتخار کشور است، اظهار داشت: ملت ایران همواره قدردان شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است و برای داشتن چنین افتخارآفرینانی بر خود می‌بالد . 

وی افزود: روزهای ورود آزادگان به کشور جزو  امید آفرین‌ترین روزهای تاریخ انقلاب است، چراکه در چنین روزی فرزندان سلحشور ایران زمین که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیروهای بعثی صدام با تمام وجود از همه ارزش‌هاريال کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کرده بودند، با پیروزی به آغوش وظن بازگشتند.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل  تصریح کرد: با تمام فشارهای روحی، روانی و جسمی که در اسارتگاه بر آزادگان وارد می‌شد؛ آنان تمام‌قد بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار ماندند و اصول را تکرار کردند .

وی ادامه داد: آزادگان براي اينکه ايران اسلامي سربلند و پيروز باشد سختي‌هاي بسياري را در برابر دشمن ظالم تحمل کردند و حتی بعضی از این ایثارگران در غربت و دور از وطن به شهادت رسیدند. 

 سعادتی با بیان اینکه ايستادگي و مقاومت آزادگان مايه غرور و افتخار هر ايراني است، بیان داشت: استان اردبیل نیز به  704 آزاده  خود می‌بالد.

وی گفت: ۲۰ نفر از ۷۰۴ آزاده اردبیلی در غربت اسارت به شهادت رسیدند که پیکر مطهر تعدادی از این شهدا به وطن بازگشته و هنوز هم تعدادی از این شهدا جاویدالاثر هستند.  

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطر نشان کرد: وز ۲۶ مرداد یادآور بازگشت گنجینه‌های ارزشمندی  به وطن است که این کنجینه‌ها فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت را در درون خود نهفته دارند و اینک انتقال این فرهنگ صبر و مقاومت به نسل جدید جامعه امروز از ضروریات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار