بیانیه بسیج جامعه پزشکی کشور در خصوص اهمیت انتخاب وزرا

بهره‌مندی از نگرش ملی و اعتقاد قلبی به نظام اسلامی دو شاخصه مهم وزیر کارآمد است

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت انتخاب وزراء و نقش آن بر آینده و مسیر توسعه کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۴۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتشار بیانیه‌ای بر اهمیت انتخاب وزراء و نقش آن بر آینده و مسیر توسعه کشور تاکید کرد. متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسمه تعالی

  سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، طبق رسالت جهاد تبیین، به روشنگری و موذنی جامعه اقدام نموده و طی بیانیه‌ای با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم تاکید نمود.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است

  « فَاعْلَمْ أَنَّ أَفْضَلَ عِبَادِ اللَّهِ عِنْدَ اللَّهِ إِمَامٌ عَادِلٌ هُدِيَ وَ هَدَى، فَأَقَامَ سُنَّةً مَعْلُومَةً وَ أَمَاتَ بِدْعَةً مَجْهُولَةً، وَ إِنَّ السُّنَنَ لَنَيِّرَةٌ لَهَا أَعْلَامٌ وَ إِنَّ الْبِدَعَ لَظَاهِرَةٌ لَهَا أَعْلَامٌ.

بدان که بافضیلت ترین بندگان خدا نزد خداوند امام و پیشوای دادگر است که خود هدایت یافته است و دیگران را به راه راست رهنمون است . سنت شناخته شده ای را به پا می دارد و بدعت زشت و منکری را از بین می برد و البته سنتها روشنند و نشانها دارند و بدعتها هم آشکارند و علائم دارند. (نهج البلاغه، خطبه 164، بند 5 و 6)

بسم الله الرحمن الرحیم

بی شک حضور مردم در عرصه انتخابات که مایه وحدت نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گام محکمی در راستای استقرار و پیشبرد دولت اسلامی و تلاش در جهت تحقق تمدن اسلامی برداشته شد. تحقق وعده های الهی، خدمت به مردم و ایستادگی در مسیر حق و انقلاب، آن چیزی ست که از دولت مردمی انتظار می رود و به حمدالله جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور چهاردهم با عنایت به فرائض امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه خود را ملزم به مسیر حق و خدمت به مردم کرده اند. انتخاب کابینه و وزرا و آغاز به کار افراد در این مناصب مهم، منصه ظهور این امر است.

اکنون که دولت جدید پس از تنفیذ و استقرار به معرفی افراد کابینه خود پرداخته است، مجلس شورای اسلامی وظیفه خطیری در راستای صیانت از اصول و معیار های وزیر پیشنهادی دارد.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند وزیر انتخابی می بایست از بن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد. ذات فعالیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی «ایمان» است. وزیر در چنین حکومتی می بایست ایمان قلبی به اصول اسلام و انقلاب اسلامی داشته و تمام اراده خود را در عمل به مفروضات اسلامی به کار برد. از آنجا که طبق آیات متعدد قرآن ، تزکیه بر تعلیم مقدم است (وَیُزَكِّیكُمْ وَیُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ). قبول مسئولیت به شرط داشتن تخصص از نشانه های تقواست. در شرایط انتصاب مدیران نیز گرچه وجود تخصص و تعهد هر دو لازم و ضروری است ، ولی تعهد بر تخصص مقدم است زیرا مدیر متخصص بی تعهد، به مراتب زیان بارتر از مدیر متعهد بی تخصص است.

فردی که زعامت یک وزارتخانه را به گردن می گیرد می بایست «نگرش ملی» داشته باشد؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و مانند اینها نشود، نگاه ملی به کشور داشته باشد. وزیر انتخابی باید انقلاب اسلامی را بشناسد؛ ظرفیت های کشور را بشناسد؛ به رشد و تعالی نظام اسلامی ایمان قلبی داشته باشد. به آینده امیدوار باشد و با تکیه بر تلاش و توکل در جهت پیشبرد و بهبود امور تمام تلاش خود را کند. وزیری که اعتقاد قلبی به کشور و نظام ندارد در بزنگاه های خطیر باعث آسیب و ضربه به دولت خواهد شد.

 از دیگر معیار هایی که رهبری در سخنان خود بدان اشاره داشتند «امین» و «صادق» بودن کابینه با مردم است. وزیر می بایست مایه آرامش و تسکین امت باشد و وظایف دولت در امر خود را در کمال صداقت و راستی انجام داده و گزارش آن را به مردم دهد. همانطور که رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند یکی از معیارهای مهم «اشتهار به پاک‌دستی و صداقت» است

وزیر معرفی شده در جایگاه مدیریت کلان یک بخش تخصصی می نشیند لذا از جمله مهمترین ملاک های شخص برای قبول این جایگاه آن است که «کارآمد» باشند. البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق، با بررسی کردن حرفها و گزارش ها می شود کارآمدی را هم تشخیص داد. کما اینکه از دیگر ملاک های مهم معرفی شده از سوی رهبر، نداشتن «سوء سابقه» برای فرد است و توجه به سوابق و بررسی گزارش های واصله، آینده بهتری را برای وزارتخانه دولت رقم می زند.

اکنون که دولت چهاردهم با درنظر گرفتن این نکات به عنوان معیار های اسلامی و رهنمود های رهبری معظم انقلاب ، کابینه پیشنهادی خود را برای معرفی به مجلس ارائه کرده است، آنچه از مجلس انقلابی انتظار می رود آن است که با بررسی دقیق تجربه های افراد و گزارش های موجود، تحصیل معیار های وزیر انقلابی افضل را از بین افراد معرفی شده حاصل کند و وظیفه خطیر وزارتخانه را با رای اعتماد به عهده وی گذارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار