خبرهای داغ:
مثبت سوژه

روستایی بدون بیکار با همت و روحیه جهادی بانوی بسیجی

فاطمه زهرا علیدوست فرمانده پایگاه مقاومت ولایت روستای تقاب شهرستان خوسف و مسئول صندوق قرض الحسنه مردم دار و مردم یار این روستا است که توانسته با تکیه بر همت بلند و روحیه جهادی خود و فعال سازی صندوق مردم دارد و مردم یار روستا، زمینه اشتغال آفرینی برای خود، خانواده و جوانان روستا را فراهم آورد به نحوی که از این روستا به عنوان روستای "بدون بیکار" در سطح شهرستان یاد می گردد.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۷۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲

خبرگزاری بسیج، فاطمه زهرا علیدوست بانوی بسیجی با اراده و پرتلاشی است که مسئولیت فرماندهی پایگاه بسیج و صندوق قرض الحسنه مردم دار و مردم یار این روستا را بر عهده دارد و توانسته با روحیه بسیجی و جهادی، تحولی در زمینه اشتغال زایی در سطح روستا به وجود آورد و نقش پررنگی در از بین بردن بیکاری در روستا ایفا نماید.
خانم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: یکی از مهمترین دغدغه های من موضوع اشتغالزایی به ویژه برای بانوان روستا بود و لذا تمام همت خود را صرف کمک به ایجاد کسب و کار در سطح روستا معطوف کردم.
وی با اشاره به نقش پررنگ و اساسی که صندوق مردم دار و مردم یار روستا در زمینه اشتغال آفرینی در روستا دارد، گفت:
صندوق قرض الحسنه مردم یار و مردم دار روستای تقاب در تاریخ ۱۳۹۷/۲/۲۲ با همت تسهیلگران بسیج سازندگی شهرستان آقا و خانم خدابخشی و با شرکت ۲۰ نفر از مردم و مبلغ حق عضویت ۱۵۰ هزار تومان تشکیل گردید که الحمدلله از آن زمان منشا برکات بسیاری برای روستا گردیده است.
مسئول صندوق مردم دار و مردم یار روستای تقاب افزود: با کمک و استقبال مردم روز به روز بر سرمایه صندوق افزوده شد و هم اکنون این صندوق بیش از ۲۲۰ نفر عضو دارد و به صورت ماهانه مبلغ چهل و پنج میلیون تومان وام با بهره اندک جهت راه اندازی کسب و کار به متقاضیان پرداخت می کند که تا کنون تعداد ۱۵۰ نفر از اهالی با اولویت زنان بی سرپرست و بدسرپرست از وام پرداختی این صندوق بهره مند شده اند.
خانم علیدوست که خود یک کارگاه دایر نموده و محصولاتی همچون انگور، انار، گوجه، لیمو و... را در این کارگاه آبگیری کرده و در فروشگاه محصولات ارگانیک خود به فروش می رساند، گفت:
 وام های اعطایی از سوی صندوق مردم دار و مردم یار روستا موجبات ایجاد کسب و کارهای متعدد و متنوعی همچون کارگاه تولید سیسمونی، کارگاه دست ساخته های چوبی، کارگاه خیاطی، تولید گیاهان زینتی،کارگاه بلوکه زنی، کارگاه موزائیک زنی و ..‌. را فراهم نموده که این امر موجب از بین رفتن بیکاری در سطح روستا گردیده است.
گفتنی است خانم علیدوست در سال ۱۴۰۲ به عنوان مسئول برتر و صندوق مردم دار و مردم یار روستای تقاب نیز به عنوان برترین صندوق مردم دار و مردم یار بسیج در جشنواره کشوری مالک اشتر انتخاب گردیده است‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار