فرمانده انتظامی اردبیل:

رسانه ها نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارند

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: خبرنگاران و رسانه ها در تامین امنیت جامعه نقش بسزا و مهمی دارند.
کد خبر: ۹۶۲۱۴۸۷
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱

رسانه ها نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارند

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار جواد تقوی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اردبیل افزود: تامین امنیت جانی و اجتماعی افراد جامعه از وظایف اصلی و ذاتی نیروی انتظامی است، اما نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در تامین امنیت پایدار بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم است، اظهار کرد: پلیس امنیت عینی در جامعه و اصحاب رسانه امنیت ذهنی و روانی در جامعه ایجاد می کند که این اقدام رسانه ها بسیار مهم و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه یاریگر و یاوران پلیس هستند، بیان کرد: ارتقای احساس امنیت و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه با مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران محقق می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل اضافه کرد: اهالی رسانه و خبرنگاران چون دیده‌بان صادق برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش کرده و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و نباید تحت تاثیر جوسازی‌، شایعه پراکنی‌، هیاهوآفرینی‌، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار بگیرند.

سردار تقوی با تقدیر از از تلاش بی دریغ خبرنگاران دلسوز که با وجدان بیدار و آمیخته با عشق به بیان حق و حقیقت می پردازند، ادامه داد: امروز مجموعه نیروی انتظامی افتخار می کند که با تعامل، همکاری صمیمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام های بلندی در توسعه نظم و امنیت جامعه برداشته است.

وی با بیان اینکه پلیس از انتقاد سازنده رسانه‌ها و خبرنگاران استقبال می‌کند، گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران در انجام وظایف اطلاع رسانی خود که نوعی جهاد تبیین است باید در راستای مصالح نظام و انقلاب حرکت نمایند.

اردبیل از استان های امن کشور است

وی استان اردبیل را یکی از استان های امن کشور برشمرد و اظهار کرد: عدم وجود جرایم سازمان یافته و خشن در آن بیانگر این امر است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اشاره به وجود برخی مشکلات در استان اردبیل از جمله ترافیک، بیان کرد: عدم وجود زیرساخت های لازم باعث بوجود آمدن این مشکلات شده و فقط با برخورد قهری پلیس نمی توان این مشکلات را حل کرد.

سردار تقوی با بیان اینکه وجود وانت‌بارها و نیسان‌های پراکنده در معابر و کنار خیابان ها در نقاط مختلف اردبیل علاوه بر ایجاد راه بندان و ترافیک، سیمای شهری را جلوه‌ای نامناسب بخشیده اند، اضافه کرد: با اجرای طرح ساماندهی وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروش در سطح شهر توسط شهرداری پلیس با متخلفان و متمردین از این طرح برخورد قانونی خواهد کرد.

قانون برخورد با جرایم فضای مجازی نیازمند بازنگری است

وی ادامه داد: قانون برخورد با جرایم فضای مجازی نیازمند بازنگری است، چرا که در برخورد با متخلفان در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد.

وی از فعالان فضای مجازی خواست، در انتشار اخبار از سقم و صحت آن اطمینان حاصل کرده و بعد از آن نسبت به انتشار آن اقدام کنند، چرا که بر اساس شنیده ها و احتمالات نمی توان خبری را منتشر کرد چون باعث تشویش اذهان عمومی شده و جرم محسوب می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: نیروی انتظامی با اینکه تلاش می کند به عنوان اولین مرجع اخبار و نحوه وقوع حوادث را برای انتشار در اختیار رسانه ها قرار دهد اما گاهی به علت برخی مسائل امنیتی و محدویت ها نمی تواند همه موارد را برای انتشار در اختیار خبرگزاری ها و رسانه ها قرار دهد.

سردار تقوی افزود: حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی از اولویت های نیروی انتظامی است و در همین راستا دوره های آموزشی مختلفی در طول سال برای پلیس برگزار می شود تا آنها در عین قاطعیت و اقتدار، با رافت و عطوفت اسلامی با مراجعه کنندگان و مردم برخورد و به بهترین شکل ممکن به آنها ارائه خدمت کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار