خبرهای داغ:
رحیمی خبر داد

راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در بیمارستان مهر ملایر

همدان-رئیس بیمارستان مهر ملایر از راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری به عنوان اولین مرکز راه‌اندازی شده در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۵۰۱
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری در بیمارستان مهر ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یوسف رحیمی در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی بخش زایمان در آب و زایمان بدون درد با گازهای بیهوشی در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: هر مادر باردار یا خانمی که قصد بارداری دارد، می‌تواند از این فضاها بازدید کند.

وی با تاکید بر اینکه زایمان در بیمارستان مهر کاملا رایگان است، افزود: تا پیش از این ۷۰ درصد زایمان‌ها سزارین بود در حالی‌که طبق الزامات قانونی نباید بیش از ۴۰ درصد زایمان‌ها سزارین باشد و خوشبختانه در حال حاضر به این عدد رسیدیم و ۶۰ درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و ۴۰ درصد مابقی به‌دلیل منع زایمان طبیعی، به‌صورت سزارین انجام می‌شوند.

رئیس بیمارستان مهر ملایر به خدمات متنوع بیمارستان مهر در حوزه زایمان اشاره و تاکید کرد: مردم به بخش‌های زایمان اعتماد کنند و به دنبال سزارین نباشند، باید فرهنگ زایمان طبیعی را بین مردم جا بیندازیم چرا که علاوه بر سلامت نوزاد، سلامت مادر نیز در این نوع زایمان تامین می‌شود.

وی ضمن اشاره به درخواست‌های مکرر برای سزارین، گفت: خوشبختانه با خدمات ارائه شده در حوزه زایمان، تجربه ناخوشایند مادران نسبت به زایمان در چند سال گذشته را تا حدود بسیار زیادی از بین بردیم.

رحیمی در ادامه راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری را اولین مرکز راه‌اندازی شده در استان خواند و گفت: در این مرکز خدماتی از جمله ویزیت رایگان متخصص زنان، کارشناس تغذیه، روان پزشک و آزمایشات مورد نیاز برای بیماران ارائه می‌شود و به دنبال اضافه کردن متخصص طب سنتی در این مرکز نیز هستیم.

وی آی‌یوآی (تلقیح داخلی رحمی اسپرم) را از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز برشمرد و گفت: در چند ماه اخیر چندین مورد بارداری موفق داشتیم و به دنبال ارتقا مرکز و اضافه کردن آی وی آف (باروری آزمایشگاهی) نیز هستیم.

رئیس بیمارستان مهر ملایر تصریح کرد: با اضافه شدن ۲۰ تخت آی سی یو نوزادان (NICU) و ۲۰ تخت  Post NICU  به بیمارستان مهر ملایر، این بیمارستان از یک بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی به ۱۷۲ تختخوابی تبدیل می‌شود.

وی به ارتقاء این بیمارستان از کوچک به متوسط اشاره و تصریح کرد: تا سال گذشته خرید هر تخت ICU، پنج میلیارد تومان هزینه دارد که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با کمک خیرین این ۴۰ تخت به بیمارستان اضافه شد.

* راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر

رحیمی، راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر را اولین مرکز در استان همدان دانست و افزود: ماهانه تعداد قابل توجهی از افراد در حوزه سرطان‌های سیستم گوارش، معده و روده، سرطان‌های سیستم تناسلی زنان و سرطان سینه به این مرکز مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این اورژانس بیمارستان مهر در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع بود، گفت: اورژانس فعلی در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع با ۱۶ تخت بستری و یک تخت احیا نوزاد و دو تخت احیا بزرگسال است و ماهانه به بیش از ۱۰ هزار مراجعه کننده خدمات ارائه می‌کند.

رئیس بیمارستان مهر ملایر از افزایش ۷۰ نفری تعداد مراجعین به‌صورت روزانه به این بیمارستان خبر داد و تاکید کرد: این افزایش تعداد مراجعین به واسطه بازسازی و ارتقاء بیمارستان است.

وی با بیان اینکه درمانگاه تخصصی بیمارستان در شأن مردم نبود، گفت: درمانگاه تخصصی به فضایی جدید به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با ۱۲ اتاق منتقل شده است.

رحیمی از راه‌اندازی درمانگاه دیابت و ارائه خدمت به بیش از ۱۰۰۰ بیمار دیابتی در این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز پاتولوژی بیمارستان به همت یک خیر به ارزش 1.5 میلیارد تومان راه‌اندازی شد و با راه‌اندازی این مرکز، نمونه آزمایش بیمار که تا پیش از این در مراکز پاتولوژی خصوصی انجام می‌شد، همین جا انجام می‌شود و آمادگی پذیرش نمونه پاتولوژی از بیرون را نیز دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی بخش دندانپزشکی بیمارستان به‌عنوان اولین بیمارستان در سطح استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بخشی از خدمت را به افراد تحت پوشش بیمه سلامت و روستایی ارائه دهیم.

رئیس بیمارستان مهر ملایر با بیان اینکه کلیه خدمات دندانپزشکی برای کودکان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بزرگسالان فقط ترمیم سطحی انجام می‌شود اما در آینده این خدمات برای بزرگسالان نیز تکمیل خواهد شد. همچنین با جذب نیروی دندانپزشکی، تلاش می‌کنیم این مرکز به یک مرکز شبانه‌روزی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان مهر در سال گذشته بالاترین میزان خرید تجهیزات از نظر تعداد و مبلغ را در بین بیمارستان‌های استان همدان داشته است، گفت: برای خرید این تجهیزات از درآمد اختصاصی خود پرداخت نکردیم بلکه هزینه‌ها از منابع وزارتی و حوزه خیرین تامین شده است.

رحیمی از راه‌اندازی یک واحد ترک اعتیاد در بیمارستان مهر خبر داد و یادآور شد: روانشناس در این مرکز مستقر است و خدمات سرپایی به معتادان و خانواده‌هایشان ارائه می‌شود.

وی از مراجعه ماهانه بیش از ۱۰ هزار بیمار به اورژانس بیمارستان، ۱۵۰۰ بیمار به اورژانس مامایی و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار برای جراحی خبر داد و خاطرنشان کرد: مجوز درمان بیماران خارجی و بین‌المللی نیز در حال اخذ است تا در بیمارستان مهر پذیرای این بیماران باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار