خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه؛

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند
حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: در حال حاضر همه در دنیا به دنبال درجه هستند؛ بعضی‌ها به دنبال درجه شهرت، ثروت، نظامی، اداری و غیره هستند؛ ولی شهدا دنبال درجه آخرتی بودند.
کد خبر: ۹۶۲۱۵۴۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹

قزوین- به گزارش بسیج، مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در موکب حضرت سیدالشهدا در نجف اشرف برگزار شد.

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم عنوان کرد: اگر عاقبت انسان چیزی جز ضرر و زیان نباشد باید از آن دوری و فرار نماید؛ زیرا هیچ کسی دوست ندارد که در دنیا به او نادان و بی عقل بگویند؛ ولی برخی از افراد بنا بر روایت قرآن در آخرت خودشان به خود بی‌عقل می‌گویند چون آخر و عاقبت کار را در نظر نمی‌گیرند.

 

وی افزود: عاقل کسی است که آخرت را در دنیا ببیند و حساب و کتابش آخرتی باشد؛ امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند:" عاقل کسی است که از همین جا بهشت را ببیند."

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: انجام برخی از کارها مانند عبادت، خدمت به خلق، استقامت و صبر اگرچه به ظاهر سخت است ولی در نهایت به عاقبت خیری انسان منجر می‌شود؛ همانگونه که انسان سختی‌های مسیر پیاده‌روی اربعین را می‌داند اما چون آخر آن شفاعت امام حسین علیه السلام است سختی‌های مسیر را به جان می‌خرد؛ زیرا به شفاعت روز قیامت می‌ارزد.

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند

وی اضافه کرد: امام حسین علیه السلام در کربلا آخر شهادت را بین دو انگشتان مبارک خویش به یارانش نشان دادند و هر کسی که آخر شهادت را ببیند به سوی آن می‌شتابد.

 

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: انسان‌ها اگر آخرت را ببینند، ارزیابی شان بهشتی و جهنمی می‌شود؛ برخلاف بعضی از انسان‌ها که ارزیابی شان آخرتی است؛ امروزه ارزیابی های دنیوی ما شکم پرستی شده است و عاقل کسی است که ارزیابی آن آخرتی باشد و بنابر فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله این کسی است که هم عاقل و هم فقیه است و تمام مشکلات ما انسان‌ها این است که اهل حساب و کتاب دنیوی هستیم.

شهدا به دنبال درجه و پاداش آخرتی بودند

حجت الاسلام ماندگاری بیان کرد: در حال حاضر همه در دنیا به دنبال درجه هستند؛ بعضی‌ها به دنبال درجه شهرت، ثروت، نظامی، اداری و غیره هستند؛ ولی شهدا دنبال درجه آخرتی بودند و امام سجاد علیه السلام فرمودند که:" درجه آدم‌ها در آخرت به تعداد زخم‌هایی است که در بدنش می‌باشد و درجه پدرم از همه بالاتر است چون زخم‌های بدنشان قابل شمارش نیست."

 

وی ادامه داد: حساب و کتاب آخرت بنا بر آیات قرآن دارای چند ویژگی است از جمله اینکه حساب و کتاب آخرت بر خلاف دنیوی جدی می‌باشد اگر مسئولان از زیردستان خود حساب و کتاب می‌خواستند کسی جرات اختلاس‌های نجومی نداشت؛ همچنین حساب و کتاب در قیامت همگانی است و هیچ استثنایی ندارد؛ اما در دنیا متاسفانه همگانی نیست و بعضی‌ها نیز حساب پس نمی‌دهند.

 

وی اضافه کرد: حساب و کتاب‌های آخرت ذره‌ای است و بر خلاف دنیوی که ظاهریست، باطنی می‌باشد. حساب و کتاب‌های آخرت، میزان، ترازو و معیارش، امیرالمومنین علیه السلام است اگر خداوند بخواهد با عدلش رفتار کند غیر از معصومین علیهم السلام هیچ کدام از انسان‌ها بهشتی نیستند و باید از خدا بخواهیم که با فضل خود نه با عدلش با بنده رفتار نماید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید به عاقبت و سرانجام کارهایی که انجام می‌دهد بیندیشد و همیشه حساب و کتاب آخرت را در نظر بگیرد چون قیامت، یوم الحساب است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار