خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت شهدای هشتم و هفدهم شهریور در استان

حجت الاسلام مشرفی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) یکشنبه ۴ شهریور ساعت ۸:۳۰صبح در بیرجند می‌شود، همچنین مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت؛ چهارشنبه هفتم شهریورماه در مرکز استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۱۶۵۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت شهدای هشتم و هفدهم شهریور،  گفت: به تعبیر خداوند متعال در سوره مبارکه حمد انسانها سه گروه و دسته هستند، دسته اول الذین انعمت علیهم، افرادی هستند که جویای حق و خدا محور هستند و دسته دوم مغضوب علیهم هستند که خودبرتر بین و دنبال زیاده خواهی هستند و دسته سوم افرادی خودکمتر بین بوده که شخصیت خودشان را نشناختند و سلطه گروه مغضوب علیهم را پذیرفته و گمراه شدند.

وی با بیان اینکه در کل، دو جبهه بیشتر نداریم یک جبهه الذین انعمت علیهم هستند که راه مستقیم و راه انبیای الهی و حضرت علی علیه‌السلام را در پیش گرفتند و جبهه دوم ترکیبی از زیاده خواهان وگمراهان و افراد غافل و نادان است که در مقابل جبهه حق ایستاده اند گفت: شهدای والامقام هفدهم شهریور ویژگی برجسته آنان این بود که نخواستند جزء افراد خود کم بین و سلطه پذیر باشند که رژیم پهلوی بتواند بر ظلم خویش ادامه دهد لذا با شهادت خویش ضمن رسوا کردن ظلم و ستم رژیم پهلوی جایگاه خود را در زمره الذین انعمت علیهم و پیروان راه مستقیم تثبیت کردند.

حجت الاسلام مشرفی گفت: شهیدان رجایی و باهنر چون مسیر حق و الذین انعمت علیهم را دنبال کردند مورد غضب زیاده خواهان قرارگرفتند و با ترور به شهادت رسیدند. لذا تمامی کسانی که در صراط مستقیم الهی گام بردارند به صورت ظاهری از سوی زیاده خواهان ترور و حذف می شوند ولی در واقعیت جاوید الاثر و چهره ماندگار و شاهد و گواه امت خواهند گردید؛ بنابراین وظیفه ما این است که انسانها را به حقشان آگاه نموده و دشمنان را رسوا کنیم و با تبیین درست جبهه حق و باطل، ریشه ظلم و ستم و تحریم و جنایت که استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و استعمار خبیث و ایادی آنان است را بخشکانیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان افزود: امروز اگر مردم مظلوم غزه آرام می نشستند و مسیر ظلم پذیری را ادامه می دادند به تدریج از بین می رفتند اما وقتی که با عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی در مقابل دشمن ایستادگی نمودند علی رغم اینکه بمب های یک تنی بر سر آنان فرود می آید مظلوم سرافراز هستند و زمینه سوء استفاده را برای ظالمان از بین بردند و رسوایشان کردند که این افتخار بسیار بزرگی برای مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه است.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از کلیه ظرفیت ها، حال و هوای اربعین را برای جاماندگان اربعین در استان ایجاد نمائیم بر انتقال پیام و هدف اصلی اربعین که تبیین مکتب سید الشهدا(ع)، انقلاب اسلامی، شهدای غزه در مقابل ظلم و ستم و تباهی دشمنان است تاکید نمود.

حجت الاسلام مشرفی افزود: برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به همت سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری سایر ادارات و نهادها در سطح استان برنامه‌ریزی شده که این مراسم در بیرجند ساعت ۸:۳۰ صبح روز یکشنبه چهارم شهریور ماه از میدان آزادی تا مزار شهدای باقریه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان والامقام دولت رجایی و باهنر و شهید آیت الله رئیسی و شهدای خدمت در روز چهارشنبه هفتم شهریور در مرکز استان خبر داد و افزود: این مراسم ساعت ۹:۳۰ صبح روز یادشده در محل مسجد امام حسین علیه‌السلام برگزار می‌شود و مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا نیز روز پنجشنبه هشتم شهریور ساعت ۱۷ در قطعه یک گلزار مطهر شهدا انجام خواهد شد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفدهم شهریور در خطبه های نماز جمعه ۱۶ شهریور در سراسر استان نیز از سایر مصوبات جلسه مذکور بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار