خبرهای داغ:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و خدماتی ویژه زائران خارجی در ماکو

مسئول بسیج زنان ماکو خبر داد: مسئول بسیج زنان ماکو از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و خدمات ویژه زائران خارجی در موکب های اربعین این شهرستان خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها را در راستای خدمت به زائران به کار بسته‌ایم.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۰۳
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

عارفه دادگر، مسئول بسیج جامعه زنان ماکو، در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه خدمات ویژه به زائران خارجی در موکب‌های اربعین این شهرستان اشاره کرد و گفت: موکب‌های این منطقه از 19 مرداد برپا شده‌اند و تا روز اربعین به عبارتی چهارم شهریور دائر خواهند بود.

وی به اجرای برنامه توسط گروه سرود، توزیع بسته فرهنگی، بروشور دربردارنده آداب زیارت و آموزش استفاده از پیام‌رسان ایرانی به دو زبان آذربایجانی و ترکی استانبولی، برپایی نشست چهره به چهره با زائران با محوریت الگوی سوم زن مسلمان ایرانی نه شرقی نه غربی، توزیع بسته پذیرایی شامل خشکبار و آجیل و میوه توسط گروه‌های جهادی و ... اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان ماکو اقامه نماز جماعت در ماکو، ارائه خدمات پزشکی شامل سنجش فشارخون و قند خون، اهدای قرآن کریم به مدیران کاروان‌های خواهران، برپایی آیین استقبال از زائران و ... را مورد اشاره قرار داد.

دادگر خاطرنشان کرد: مقدمات موردنیاز برای اسکان زائران به مدت پنج تا شش ساعت نیز در موکب‌ها فراهم شده است، تا اینکه مراجعه‌کننده‌ها استراحت کرده و به صورت تازه‌نفس و با انرژی مضاعف مسیر را ادامه دهند.

وی به استقرار سه موکب در ماکو اشاره کرد و بیان داشت: موکب شهید باکری از ارومیه اعزام شده است، موکب شهید رضایی و موکب مدافعان حرم نیز توسط مردم و این شهرستان دائر شده و در راستای خدمت به زائران تلاش می‌کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان ماکو هدف از برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین را اهتمام برای ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه آرمان‌های والای امام حسین(ع) و شهدای کربلا عنوان کرد و گفت: همه ساله در اربعین سید و سالار شهیدان خیل عاشقان حسینی خود را از هر سو به سمت دیار عاشقان، کربلای معلی کشانده و با امام خویش تجدید بیعت می‌کنند و آمادگی خویش را برای اعتلای دین رسول خدا(ص) و امامان معصوم (ع)اعلام می‌دارند.

وی حضور این جمعیت عظیم از نقاط مختلف دنیا را پدیده‌ای عظیم و نشان‌دهنده‌ اوج گرفتن تفکر قدم گذاشتن در وادی ایمان و اخلاص دانست و ابراز امیدواری کرد که همه عاشقان اهل بیت(ع) حداکثر بهره را از این سفر معنوی ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار