خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین؛

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می برد

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می برد
محمدبیگی، احداث کتابخانه مرکزی را در ارتقای تراز فرهنگی استان مهم و موثر عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۴۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می بردقزوین_ به گزارش بسیج، نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در قزوین با حضور جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد که پیگیری وضعیت ساخت کتابخانه مرکزی از جمله موارد مورد پیگیری در این جلسه بود. 

 

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در این جلسه ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مدیران و مسئولان استان اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری؛ قرار دادن کتاب در سبد خانوار باید از اولویت های مهم ما قرار گیرد.

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می برد

وی ادامه داد: در این راستا وجود کتابخانه مرکزی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می تواند تراز فرهنگی استان را ارتقا دهد زیرا امروزه کتابخانه ها دیگر تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند و به عنوان پایگاه و مجموعه ای فرهنگی خدمات رسانی می کنند که حدود 60 عنوان خدمت را می توانند به مخاطبان ارائه دهند.

 

محمدبیگی افزود: باتوجه به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی نقش مهمی در سطح استان دارد، امیدواریم با دسترس پذیر کردن کتاب برای عموم مردم، شاهد رسیدن مطالعه و کتابخوانی به جایگاه مطلوب خود باشیم.

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می برد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ضمن اشاره به فضاهای مطالعاتی در استان اظهار کرد: مناطق بسیاری در سطح استان وجود دارند که محروم از فضای کتابخانه ای هستند و لازم است با همدلی و حمایت مسئولان در این زمینه گام هایی اساسی برداشته شود.

 

محمدبیگی با اشاره به وضعیت زمین کتابخانه مرکزی قزوین عنوان کرد: استان هایی که از نعمت وجود کتابخانه مرکزی برخوردار هستند، به دلیل پشتیبانی و همدلی سایر دستگاه ها و ادارات به این مهم دست یافته اند ولی متاسفانه این وفاق وهمدلی در قزوین نبود و همچنان در راستای اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پیگیر بحث زمین کتابخانه مرکزی هستیم.

احداث کتابخانه مرکزی تراز فرهنگی استان را بالا می برد

وی تاکید کرد: به طور قطع ساخت کتابخانه مرکزی تنها به نفع کتابخانه ها نیست بلکه با اقدامات و برنامه های متنوع فرهنگی که در آن انجام می شود نتایج مثبت این اقدام تمام استان را بهره مند خواهد کرد و نقش مهمی نیز در کاهش آسیب های اجتماعی می گذارد.

 

محمدبیگی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای دقیق سند ملی خواندن در سطح کشور و نگاه دلسوزانه مدیران و مسئولان شاهد افزایش فضاها و امکانات مطالعاتی و جذب هرچه بیشتر مردم به سمت مطالعه مفید و کتابخانه ها باشیم.

 

آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه نیز در این جلسه گفت: کتاب غذای روح انسان است، بنابراین باید حواسمان به کتاب هایی که می خوانیم باشد و کتاب هایی خوب بخوانیم و افراد را نیز به خواندن کتاب های مفید دعوت کنیم.

 

امام جمعه قزوین همچنین به اهمیت احیا فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: باید هرچه بیشتر در این زمینه فرهنگ سازی صورت پذیرد و جانبازان و فرزندان شهدا با حمایت مسئولان مربوطه در رابطه با حقیقت دفاع مقدس به تولیدات فرهنگی بپردازند.

 

وی افزود: کتابخانه های مساجد، امام زاده ها و بقاع متبرکه باید رونق بگیرند و مکانی برای مراجعه عموم و تکیه گاهی برای نوجوانان و جوانان باشند.

آیت الله عابدینی در پایان بر اهمیت نگهداری از کتب ارزشمند و منابع قدیمی که بیانگر تاریخ غنی یک سرزمین است تاکید کرد.

 

در این جلسه همچنین علی رحمانی سرپرست سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان و معاون اقتصادی استاندار قزوین نیز با حمایت جدی از وضعیت زمین کتابخانه مرکزی قزوین، همراهی مسئولان با کتابخانه های عمومی را اولویت مهم دانست.

 

در این جلسه همچنین سایر مدیران و مسئولان حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار