تهیه هدیه هایی برای کودکان خادم عراقی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی

به همت بسیجیان خواهر ناحیه مالک اشتر مشهد و به پاس قدردانی از زحمات و مهمان نوازی مردم عراق، هدایایی تهیه و به کشور عراق ارسال شد. این هدایا در راهپیمایی اربعین حسینی تقدیم کودکان عراقی می‌ شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۰۵۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵

تهیه هدیه هایی برای کودکان عراقی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس، به همت بسیجیان خواهر حوزه 6 حضرت زهرا، ناحیه مالک اشتر مشهد، به پاس قدردانی از زحمات و مهمان نوازی مردم عراق، تقویت همدلی و وحدت دو ملت ایران و عراق، تهیه و آماده سازی شد. این هدایا به کشور عراق ارسال و جهت پخش در راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین حسینی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا بین کودکان عراقی که بی ریا در حال خدمت کردن به زائرین هستند تقدیم می شود. 

هدف از انجام این کار خیرخواهانه ترویج فرهنگ عاشورایی و تکریم کودکان خادم و زائر مراسم اربعین حسینی (ع) می باشد و قطعا کودکان و نوجوانان تربیت یافته مکتب حسینی (ع) نقش بی بدیل در تربیت نسل مهدوی خواهند داشت. حضور نسل حسینی (ع) شور و شعور حسینی را در سنوات آینده رونق می‌ بخشد و به لطف و عنایت پروردگار تمدن ساز و زمینه سازان ظهور خواهند بود.

در طی مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا در کنار تمام خادمینی که به زائرین خدمت می کردند حضور کودکان معصوم عراقی حال و هوای خاصی به معنویت این مسیر بخشیده بود و ظاهر آن ها نشان می داد که از خانواده های ثروتمندی نیستند ولی با اخلاص هر چه در توان داشتند را به زائرین می بخشیدند تا مسافرین این مسیر در آسایش به دیدار معشوقشان برسند.

عشق به امام حسین در دل شیعه و سنی بیدار است، و تداوم این مسیر به این خاطر است که امام حسین (ع) و خاندانش در راه حق و برای زنده نگه داشتن دین و آزادگی قیام کردند و هر سال شاهد هستیم علیرغم اینکه دشمنان تلاش های بسیاری برای کمرنگ کردن این قبیل برنامه ها انجام می دهند اما سال به سال حضور در این مراسم بیشتر از گذشته خواهد بود.

پیاده روی اربعین، یا راهپیمایی اربعین، از آیین‌های شیعی است که در روز‌های منتهی به ۲۰ صفر (اربعین حسینی) برگزار می‌ شود. این پیاده‌ روی از نقاط مختلف عراق به‌ طرف شهر مقدس کربلا و با هدف زیارت اربعین انجام می‌ شود. بیشتر زائران، از مسیر نجف به کربلا می‌روند. در طول مسیر‌های راهپیمایی، جایگاه‌ هایی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که موکب خوانده می‌شود.

در زمان حکومت صدام حسین، محدودیت‌ هایی در اجرای این مراسم اعمال شد، ولی با سقوط حزب بعث در سال ۲۰۰۳ (میلادی)، این مراسم احیا شد و هرساله علاوه بر شیعیان عراق، شیعیان کشور‌های دیگر به‌ ویژه ایران نیز به راهپیمایی اربعین می‌ پیوندند. علاوه بر شیعیان، گروه‌هایی از اهل‌سنت، مسیحیان، ایزدیان و دیگر مذاهب نیز در پیاده‌ روی اربعین حضور می‌ یابند. در سال‌ های اخیر، میلیون‌ ها نفر در این راهپیمایی شرکت می‌ کنند؛ به‌ نحوی که این رویداد را بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان دانسته‌اند.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

تهیه هدیه هایی برای کودکان عراقی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی

تهیه هدیه هایی برای کودکان عراقی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی

تهیه هدیه هایی برای کودکان عراقی در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار