مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

هدف امام حسین در قیام عاشورا مقابله با طاغوت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: هدف امام حسین (ع) در قیام عاشورا مبارزه با انحراف در جامعه اسلامی بود.
کد خبر: ۹۶۲۲۳۵۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲

حجت‌الاسلام برومند رازیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) را نباید منحصر به نبرد سال ۶۱ هجری دانست؛ بلکه این قیام باید از جنبه‌ها و زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا عزیزترین فرزندان و اعضای خاندان خود را جهت رضایت خدا و زنده‌ماندن دین خدا تقدیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امام حسین (ع) خاندان خود را در قیام عاشورای سال ۶۱ هجری برای بیان حقیقت و روشنگری در طول تاریخ تقدیم کرد.

حجت‌الاسلام رازیانی با این سؤال که چرا امام حسین (ع) دست به چنین اقدامی در سال ۶۱ هجری زد، بیان داشت: وقتی به سخنان امام حسین (ع) در مسیر کربلا در دیدار‌های مختلف نگاه می‌کنیم، می‌بینیم امام حسین (ع) هدف قیام خود را مبارزه با انحراف در جامعه اسلامی ذکر می‌فرماید.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از فلسفه‌های قیام امام حسین (ع) در واقعه کربلا تسلیم‌نشدن در برابر طاغوت زمان و حکومت فاسد یزیدیان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه هدف امام حسین (ع) مبارزه با طاغوت است، بیان داشت: جامعه اسلامی امروز در هر لحظه با حق و باطل روبه‌رو است و باید برای یاری جبهه حق و منافع جامعه از قیام اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا الگوبرداری نماید.

حجت‌الاسلام رازیانی خاطرنشان کرد: بر عزاداری و زیارت برای امام حسین (ع) در روایات زیادی تأکید شده است و هدف آن زنده نگه‌داشتن راه آن حضرت یعنی مقاومت در برابر طاغوت و ایستادگی در جبهه حق است.

وی گفت: ظلم‌ستیزی، دفاع از حق، ایستادن در برابر طاغوت از دستاورد‌های مهم قیام عاشورا در سال ۶۱ هجری است که باید آن را الگوی جامعه امروز قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان داشت: حوادث غزه و کشتار ۴۰ هزار کودک، زن و مرد بی‌گناه نمونه بارز جنایت اسرائیلی‌ها با پشتیبانی آمریکا و همه جنایت‌کاران در جهان است.

حجت‌الاسلام رازیانی تأکید کرد: از مهم‌ترین درس‌های مکتب عاشورا، ایستادگی و مقاومت در کنار مردم بی‌گناه غزه در برابر رژیم صهیونیستی و جنایت‌کاران جهان است.

وی گفت: در پرتو تعالیم حسینی است که این رشادت، شهامت و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم در جامعه نهادینه می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان تأکید کرد:
پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی یک رزمایش و اعلام آمادگی برای حضور در جبهه حق و دفاع از مظلوم است.

حجت‌الاسلام رازیانی بیان داشت: ان‌شاءالله در پرتو مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام و دین مبین اسلام شاهد روزی باشیم که دیگر نشانی از ظلم و ظالمان در دنیا نباشیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار