خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی موثقی:

مهارت و اخلاق، بوعلی‌سینا را نابغه عصرها و هزاره‌ها کرد

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان بابیان اینکه همراهی دو ویژگی مهارت و اخلاق، بوعلی‌سینا را نابغه عصرها و هزاره‌ها می‌سازد، گفت: طبیب کسی است که علاوه بر جسم به اندیشه و فکر بیمار هم توجه می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۱۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
مهارت و اخلاق، بوعلی‌سینا را نابغه عصرها و هزاره‌ها کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌‌الله شعبانی موثقی در آیین گرامیداشت روز پزشک در آرامگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه جامعه از جامعه پزشکی انتظار برخورد علمی دارد، اظهار کرد: یک پزشک باید رویکرد علمی داشته باشد و اگر حاکمی دید پزشکی رویکرد علمی ندارد باید مانع کار او شود.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند یک طبیب است و علم پزشکی یکی از شریف‌ترین علم‌ها است، گفت: بر اساس آیات و روایات دینی، پزشک باید دارای مهارت و وثاقت باشد که بوعلی‌سینا از این ویژگی‌ها بسیار غنی بود‌ و ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه علم پزشکی مبتنی بر تجربه و عقل بشری است، ابراز کرد: بوعلی سینا علاوه بر مهارت اخلاق محور است.

وی با تأکید بر اینکه ماندگاری بوعلی‌سینا صرفاً به دلیل مهارت او نبود و نگاه عارفانه‌ به دنیا و معرفت او به مخاطب، او را ماندگار کرد، ابراز کرد: سلامت جامعه برای پزشکان ما یک اصل است که جامعه پزشکی ما دغدغه‌مند به آن توجه دارند.

شعبانی با بیان اینکه همراهی دو ویژگی مهارت و اخلاق، بوعلی‌سینا را نابغه عصرها و هزاره‌ها می‌سازد، گفت: طبیب کسی است که علاوه بر جسم به اندیشه و فکر بیمار هم توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه عمر انسان وقتی برکت دارد که رفتارها بر اساس اخلاق بوده و ارتباط پزشک با بیمار اخلاق‌محور باشد، تصریح کرد: باید یاد کنیم از پزشکان و پرستارانی که بسیاری از زحمات مجموعه درمان بر دوش آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه طب سینوی مبتنی بر پیشگیری است نه درمان و با بیان اینکه به دنبال این هستیم که همدان مرکز طب سینوی شود و این حق همدان است، مطرح کرد: توجه بیشتر به حوزه پیشگیری بار مشکلات حوزه درمان را کم می‌کند و این محور مهمی است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز همدان با بیان اینکه همدان از جمله استان‌های است که در مسیر اربعین قرار دارد عنوان کرد: در استان همدان ۱۷۰ موکب ارائه خدمت می‌کنند و حال و هوای اربعین در موکب‌ها جریان دارد که بسیار برجسته است که از متولیان امر برای حمایت از این جریان قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار