مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان

فعالیت حدود ۳هزار پایگاه بسیج در مساجد

مسئول معاونت سپاه قدس گیلان با اشاره به وجود سه هزار و پنج مسجد در استان گیلان که با آمارسازمان‌ تبلیغات در حال اتقان سنجی است گفت:۲ هزارو ۷۶۸ پایگاه برادر و خواهردر این مساجد فعال هستند.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۳۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱

فعالیت حدود ۳هزار  پایگاه بسیج در مساجد

به گزارش خبرگزاری بسیج گیلان ،سرهنگ علی رفاهتی مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بسیج گیلان با اشاره به اینکه روز جهانی مسجد به پیشنهاد جمهوری اسلامی به دلیل اینکه در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ صهیونیست ها اقدام به آتش کشیدن مسجد الاقصی کردند، روز جهانی مسجد نام گذاری شد اظهار کرد: با اقدام ناشایست این رژیم خونریز به تفکر و اندیشه خوی استکباری آن ها بیشتر پی می بریم و ازین رو نامگذاری ۳۱ مرداد به روز مساجد، تفکر و تصمیم شایسته و مبارکی بود تا جهان اسلام را بیدار کند. 

 

وی با اشاره به اینکه،سفارش های زیادی نیز به تعظیم مساجد شده است، گفت: در مسجد ضمن اجرای برنامه های عبادی، همه خدمات دیگر مورد نیاز جامعه در آنجا انجام می‌شود. 

 

 

سرهنگ رفاهتی تصریح کرد: امروز مسجد در مسیری قرار گرفته که کارکرد چندگانه در حوزه های سیاسی،  اجتماعی، فرهنگی و....دارد که بسیار تاثیرگذار است. 

 

وی با بیان اینکه فعالیت در مساجد بیش از گذشته شده افزود: جوانه‌های صالحین بسیج از ۳۰۰ به یک‌هزار پایگاه افزایش یافته و آمادگی فعالیت در مساجد را دارند. 

 

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان با تاکید به صدور فرمان ۵ ماده‌ای حضرت امام که مساجد خاموش و مهجور نداشته باشیم گفت: مساجدی هستند که باز هستند اما امام جماعت ندارند در حالیکه امام جماعت از ارکان مهم مسجد است و وقتی نباشد مسجد خاموش است. 

 

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۲ مسجد را از خاموشی در آوردیم و امسال با رایزنی‌هایی که با همکاری، بسیج طلاب حوزه علمیه و سازمان تبلیغات شد ۷۲ مسجد از خاموشی درآمدند. 

 

سرهنگ رفاهتی، با توجه به اینکه مسافت برخی روستاها از شهر دور است و برای هزینه آن چاره اندیشی شده است بیان کرد: مساجدی که نیمه فعال هستند یک وعده نماز در آن خوانده می‌شود و در تلاش هستیم مساجد خاموش به نیمه فعال، نیمه فعال به فعال و فعال به مساجد پیشران ارتقا یابند. 

 

وی در ادامه به دومین حضور استان گیلان در همایش گرامی‌داشت روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: از استان گیلان ۴۰ مسجد، فعالینش اعم از فرمانده پایگاه برادر و خواهر و ارکان اعم از هیات امنا و.... در همایش کشوری شرکت و مورد تکریم قرار گرفتند. 

 

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان مساجد را تکیه گاهی برای پایگاه مردمی دانست که باید فعالیتش در شبستان مسجد باشد و اذعان کرد: در تمام مساجد برنامه های خوب و متنوعی در حال اجرا است و پایگاهی که از حوزه سرزمینی دور باشد مورد قبول نیست. 

 

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه محله مردم با محوریت امام‌ جمعه مسجد با حضور خیرین، مومنین و پایگاه های برادر و خواهر نقش دبیری قرارگاه را دارند تا نظام، مسائل و مشکلات محله را شناسایی و دسته بندی کرده، ظرفیت و محله را احصا و با توان بخشی آن را حل کنند و با انعکاس به مقامت بالاتر ارائه شود. 

 

سرهنگ رفاهتی با بیان اینکه اعم فعالیت ها در سطح پایگاه، بخش، ناحیه و در سطح استان نیز برگزار می شود افزود: در سطح شهرستان با محوریت امام جمعه به عنوان رییس، فرماندار _نائب رئیس  قرارگاه محله و فرمانده سپاه _دبیر این قرارگاه در مسجد کار به صورت مردمی جلو می‌رود. 

 

وی تصریح کرد: پایگاه و هیئت امنا مردمی است و فعالیت این قرارگاه محلی اسلامی از مسجد شروع می‌شود ازین رو مسجد پناهگاه مردم است که در کنار مسائل عبادی، اقتصادی، فرهنگی اجتماعی نیز پیگیری می‌شود. 

 

مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان اظهار کرد: میز خدمت نمونه‌ای از خدماتی است که از سوی اقشار مختلف در مساجد برگزار می‌شود چرا که ادارات با ظرفیت خوبی که دارند با حضور در مساجد به صورت رو در رو مشکلات را بررسی می‌کنند. 

 

وی به وجود سه هزار و پنج مسجد در استان گیلان اشاره کرد که با آمار سازمان‌ تبلیغات در حال اتقان سنجی است گفت:  ۲ هزارو ۷۶۸ پایگاه برادر و خواهر فعال در  مسجد هستند. 

 

سرهنگ رفاهتی اضافه کرد: برای اینکه مساجد به شکل نظامند اداره شوند از طریق دبیرخانه مساجد، سندی با عنوان «استقرار ساز و کار راهبری پشتیبانی از مساجد کشور» رونمایی شده که اعضای ثابت این سند، مدیریت حوزه علمیه، سازمان بسیج، سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی هستند که شورای رسیدگی به امور مساجد استان   را دارند.

وی بیان کرد: در استان ها، نماینده ولی فقیه و در شهرستان ها امامان جمعه، مسئول رسیدگی به امور مساجد و اعضای آن حوزه علمیه است که تامین امام جمعه را دارد و بسیج کنش‌گران انقلابی را سازماندهی، و وظیفه سازمان اوقاف مرمت و بهسازی مساجد است.

 

سرهنگ رفاهتی خاطر نشان کرد: به منظور ارتباط و جذب کودکان، نوجوانان نیز در تلاش و توصیه هستیم که ائمه جماعت های جوان منصوب شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار