خبرهای داغ:
پزشک‌ مرکز جامع سلامت شهر شوسف در گفتگو با "خبرنگار بسیج":

کمبود امکانات درمانی و نیروی متخصص از مهمترین مشکلات حوزه سلامت در مناطق محروم کشور است

دکتر سعید محبی نژاد گفت: مهمترین مشکلات سیستم بهداشت درمان کشور و ویژه در مناطق کم برخوردار کمبود و بعضا نبود نیروی متخصص در حوزه سلامت و همچنین نبود امکانات بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی، محروم و روستایی کشور است.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۷۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

به مناسبت زاد روز حکیم ابوعلی سینا و گرامیداشت روز پزشک، خبرنگار افتخاری بسیج شهر شوسف از حوزه مقاومت بسیج حضرت رسول(ص) با دکتر سعید محبی نژاد پزشک مرکز جامع سلامت این شهر گفتگویی به شرح ذیل انجام داده است:

*لطفا خودتان را معرفی کنید؟ سعید محبی نژاد هستم متولد ۱۳۷۲ و اهل شهرستان بشرویه هستم.

*مدت خدمت خود در شهر شوسف را چطور ديديد؟الحمدالله در این مدتی که در این منطقه به طبابت مشغول هستم شهر شوسف از نظر موقعیت آب و هوایی نسبت به بقیه نقاط شهرستان نهبندان وضعیت بسیار مطلوب تری دارد و از همنشینی با مردم شوسف واقعا راضی هستم؛ مردم این منطقه مرزی و کویری بسیار انسان‌های خونگرم و مهمان‌نوازی هستند.

*چه شد که رشته پزشکی را برای تحصیل و کار انتخاب کردید؟ در رابطه با انتخاب رشته پزشکی در زمان انتخاب دلایل زیادی بود یکی از موارد وسعت این حیطه و فراهم بودن فرصت برای پیشرفت بود و البته که اصلی ترین علت انتخابم از این رشته کم کردن الام و درد و رنج مردم جامعه و کشورم بود.

*تعریف شما از پزشکی چیست؟ بطور خلاصه پزشکی را می‌توان دانش حفظ و ارتقای سلامت در جامعه، تعریف کرد.

*بهترین و تلخ‌ترین خاطره شما از دوران طبابت چیست؟ بهترین خاطره بنده مربوط به دوران فعالیتم در بیمارستان است که بیماری دچار ایست قلبی تنفسی شده بود بعد نیم ساعت تلاش به زندگی برگشت و چند وقت بعد هم با پای خودش از بیمارستان به منزل رفت و اما تلخ‌ترین خاطره‌ام از بیماری بود که به قصد خودکشی دارویی خورده بود که احتمال زنده موندن کمتر از یک درصده و طی چند ساعت دچار خونریزی شده و فوت می‌کرد؛ و این بیمار که در لحظات آخر از کار خودش پشیمان شده بود و التماس می‌کرد که یکی نجاتش بده ولی اون لحظه هیچ کاری از هیچ کس برنمی‌آمد و این فرد متأسفانه فوت کرد.

*اگر پزشک نمی‌شدید چه حرفه‌ای را در زندگی انتخاب و دنبال می‌کردید؟ بدون شک تدریس را انتخاب می‌کردم.

 *بیشترین علت مراجعه مردم بخش شوسف به مرکز جامع سلامت در چه زمینه ای و با چه بیماری است؟ بیشترین فراوانی مراجعه مردم به علت مبتلا شدن به بیماری‌های ویروسی و فصلی است.

*در مدت فعالیت خود در این شهرستان چه موانعی بر سر راه سلامت مردم شوسف مشاهده‌ کردید؟ به نظرم مهمترین مانع، عدم توجه به بهداشت به جای درمان است و باید این موضوع در مردم نهادینه شود که پیشگیری مهمتر از درمان است و این مهم نیاز ارائه آموزش دارد.

*به عنوان یک پزشک برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهر شوسف چه پیشنهادات دارید؟مهمترین مشکلاتی که البته مشکل تمام سیستم بهداشت درمان کشور نیز هست و البته در مناطق کم برخوردار پررنگ تر می توان دید کمبود و بعضا نبود نیروی متخصص حوزه سلامت و امکانات درمانی است که راهکار ابتدایی آن آموزش نیروی کار بومی هر منطقه برای خدمت در آن محل است و همچنین فراهم کردن امکانات اولیه برای زندگی افرادی که بصورت غیربومی هستند و البته انجام این مورد همت مسئولین و خیرین رو می‌طلبد که امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.

*آقای دکتر از این که با وجود مشغله های کاری، وقت ارزشمندتون رو در اختیار خبرنگار بسیج شوسف قرار دادید سپاسگذارم ؛ اگر صحبت خاصی هست لطفا بفرمایید؟خیلی ممنونم از شما که این افتخار و فرصت را در روز پزشک به بنده دادید و از مردم عزیز، خیرین محترم و مسئولین پرتلاش که همه در جهت پیشرفت بهداشت ودرمان بخش شوسف تلاش می‌کنند تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار