کشور با عقب ماندگی جدی در تولید برق مواجه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان این که در پیک مصرف امسال ۱۰۰۰ مگاوات برق به بقیه نقاط کشور می‌دادیم،‌ گفت: برق، یک مدیریت یکپارچه ملی است و کشور با عقب ماندگی جدی در حوزه تولید برق مواجه است که سالانه ۵ درصد هم به این مصرف اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۲۴۹۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد جواد خدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته دولت در استانداری برگزار شد،‌ اظهار کرد: ما در استان حداقل در تابستان نسبت به مصرف خودمان کمبود برق نداریم، اما برق مرز استانی و سیاسی نمی‌شناسد و به سمت جایی که افت ولتاژ دارد کشیده می‌شود. 

وی با بیان این که در بسیاری از موضوعات تابع سیاست‌های ملی هستیم، اما باید پاسخگویی محلی داشته باشیم،‌ گفت: برق مرز ندارد، یک مدیریت یکپارچه ملی است که نمی‌توانیم مدیریت استانی داشته باشیم. در پیک مصرف امسال ۱۰۰۰ مگاوات برق به بقیه نقاط کشور می‌دادیم. کشور با عقل‌ماندگی جدی در حوزه تولید برق مواجه است و سالانه ۵ درصد نیز به این مصرف اضافه می‌شود.

خدایی همچنین درباره برداشت آب های زیرزمینی از دشت مشهد گفت: تعادل‌بخشی یکی از موضوعات مهم در مواجهه با دشت‌های دچار بحران است. مساله آب تک‌ساحتی و تک‌راهبردی نیست، بلکه تلفیق همه راهکار‌ها باعث می‌شود به راهکار مناسب برسیم. فرونشست نرخ مشخصی ندارد، اما اگر از آن نرخ عبور کند، تبدیل به بحران می‌شود. مشهد و استان در ردیف‌های اول فرونشست بوده که امیدواریم کسری ۱۰ میلیارد متر مکعبی آب در دشت مشهد طی رژیم مشخصی از برنامه‌های تعادل‌بخشی جبران شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار