خبرهای داغ:

ارائه بیش از ۵۳ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین با تلاش جمعیت هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی

مسئول پایگاه‌های درمانی کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: جمعیت هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی تاکنون بیش از ۵۳ هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه داده است.
کد خبر: ۹۶۲۲۵۱۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، لطیفی مسئول پایگاه‌های درمانی کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین حسینی، گفت: از ابتدای استقرار نیرو‌های هلال احمر خراسان جنوبی ۵۳ هزار و ۴۹۵ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر مستقر در شهر کاظمین به زائران اربعین ارائه شده است.

وی افزود: در اربعین امسال مانند سال گذشته دو درمانگاه در شارع صاحب الزمان (عج) و شارع امام علی (ع) کاظمین، از سوی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مستقر شدند و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند. 

لطیفی گفت: انجام ۴۵۹ مورد تست قند خون، ۱۱۴ مورد نوار قلب، ۷۶۹ مورد سرم تراپی، مراجعه ۶ هزار و ۸۱۷ مورد گرمازدگی و انجام ۲ هزار و ۹۲۷ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی به زائران اربعین در این مدت بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین، از ویزیت ۱۷ هزار و ۴۱۰ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۰ نفر از پزشک عمومی و ۲ هزار و ۷۹۹ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی گفت: همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن دندان، دارو و پانسمان بهره برده‌اند.

وی افزود: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مرداد به کشور عراق اعزام شده اند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۶ مرداد در کاظمین آغاز شد.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی، درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در اربعین، گفت: در اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است که آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار