امام جمعه یزد:

ملت ایران شریک غم شهادت زائران پاکستانی هستند/راهپیمایی اربعین اقدامی بزرگ برای تثبیت هداف امام حسین (ع) است

امام جمعه یزد گفت: به شیعیان پاکستان شهادت هم‌میهنانشان را در راه امام حسین (ع) تبریک و تسلیت می‌گوییم و امید است خداوند متعال روح این عزیزان را با امام خود محشور گرداند.
کد خبر: ۹۶۲۲۶۰۲
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوا اظهار کرد: رعایت تقوا در قرآن، روایات و نهج‌البلاغه بسیار به آن تاکید شده است؛ اعمال درونی و اعتقادی براساس التزام انسان برای انجام دادن یا ندادن کاری در برابر اعتقاد به خداوند و عظمت الهی است.

وی افزود: مسلمانان باید تمام کارهای خود را براساس ایده خدایی و رضای خداوند انجام دهد؛ رضایت خداوند یک انگیزه درونی است که اسلام به آن اعتقاد بیشتری دارد و موثرتر است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تقوا انسان را به خویشتن‌داری در برابر انجام اموری است که موجب نارضایتی خداوند می‌شود، گفت: در عمل به قوانین ظاهری مردم در پی وظیفه‌گرایی هستند، اما انگیزه درونی ایجاد شده برای انسان در راستای رضایت خداوند است و این انگیزه درونی است که می‌تواند از بسیاری از مصیبت‌ها، تخلفات و گناهان جلوگیری کند.

وی افزود: اعمال ما تعیین‌کننده در برکات زندگی است و رضایت خداوند است که برکت و فروانی را در زندگی نازل می‌کند که لزوم آن رعایت تقوا در تمام عرصه‌ها است؛ این رعایت تقوا باید براساس تکلیف الهی در امور کشور از بحث اقتصادی تا تجارت، اجتماعی و فرهنگی جاری باشد.

ناصری تاکید کرد: اگر تاجری تقوا داشته باشد دیگر اجناس بی‌کیفیت وارد کشور نمی‌شود، اگر مدیری تقوا داشته باشد دیگر خلافی در حوزه مدیریتی پیش نخواهد آمد و اگر تقوا در تمام امورات کشور جاری باشد، کشور به سوی تعالی حرکت سریع‌تری خواهد داشت.

*راهپیمایی اربعین اقدامی بزرگ برای تثبیت هداف امام حسین (ع) است

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به قرار داشتن در ایام اربعین حسینی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین حرکتی بزرگ و الهی و برای تثبیت اهداف بزرگ امام حسین (ع) است.

امام جمعه یزد ادامه داد: این حرکت برای رسیدن به آرمان‌های الهی و اهداف حسینی است که دنیا تلاش دارد تا این اهداف رو به فراموشی رود، حرکت اربعین اقدامی خدایی است و ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهداف امام حسینی و قیام عاشورا تصریح کرد: در ارتباط با حرکت امام حسین (ع) و اصلاح در امت جد ایشان می‌توان به حاکمیت آن دوران اشاره کرد که حاکمیتی انحرافی و با وجود تغییر عقاید در آن فضا وجود داشت.

ناصری عنوان کرد: مسلمانان در آن زمان بی‌انگیزه شده بودند و مردم آن دوران با وجود دیدن زشتی‌ها و منکرات به خود اجازه حرکت نمی‌دادند و بی‌ارادگی بر آنان حاکم شده بود.

وی ادامه داد: ولایت الهی انسان را از بدی‌ها به خوبی‌ها و از ظلمات به نور می‌برد، بنابراین حرکت امام حسین (ع) درراستای بیداری انسان‌ها و حرکت آن‌ها از ظلمات و ولایت طاغوت به سوی نور و ولایت الهی بود.

امام جمعه یزد بیان کرد: امام خمینی (ره) نیز حاکمیت طاغوت را در ایران از بین بردند و مردم ایران را از ولایت طاغوت به سوی ولایت اسلامی حرکت داد.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که انسان را از نور الهی خارج کند، حرکتی طاغوتی است، گفت: امام حسین (ع) اسلام ناب را در جامعه گسترش داد و نهضت‌های پوشالی طاغوتیان را شکست، این امر به شیعیان جرأت ایستادن در برابر طاغوتیان را مجدد زنده کرد.

ناصری گفت: در دوران انقلاب اسلامی نیز اسلام ناب از اسلام پهلوی جدا شد و ابهت پوشالی طاغوتیان نیز شکسته شد.

*خدمات شهید رئیسی نادیده گرفته نخواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت بیان کرد: شهید رجایی و شهید باهنر از نمونه‌ها و الگوهای مبارز انقلابی هستند که در راه محکم کردن انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

امام جمعه یزد افزود: شهید رئیسی نیز در راه پیشرفت کشور به شهادت رسید و خدمات و زحمات این شهید بزرگوار هیچگاه نادیده گرفته نخواهد شد.

*ملت ایران شریک غم شهادت زائران پاکستانی است

وی با اشاره به شهادت زائران پاکستانی در استان یزد گفت: این زائران در راه رسیدن به امام خود به شهادت رسیدند و ما نیز به شیعیان پاکستان شهادت هم‌میهنانشان را در راه امام حسین (ع) تبریک و تسلیت می‌گوییم و امید است خداوند متعال روح این عزیزان را با امام خود محشور گرداند.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر اقدامات دشمن علیه فرهنگ و مسائل شناختی ایران باید ایستادگی کنند، گفت: دشمن در حال تلاش است تا ملت ایران را در برابر مسائل حقیقی و عقاید خود به جهالت بکشانند و اضطراب عقیدتی در ملت ایران ایجاد کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی باید تلاش کنند تا تفکر راهبردی را در جوانان جامعه گسترش دهند و در برابر دشمنی‌های دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه یزد در پایان تاکید کرد: فرزندان ایران باید مسلمانی حقیقت‌بین و متفکر باشند، چرا که آینده اسلام و انقلاب به دست این جوانان رقم زده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار