یادداشت|

اربعین؛ موج بیداری

پیامی که زیارت اربعین به جهانیان ارسال می‌کند این است که شیعه همواره پیوند خود را با امام و مولایش حفظ می‌کند و به پیروی از سیدالشهداء هرگز با ظالمان کنار نخواهد آمد.
کد خبر: ۹۶۲۲۷۳۵
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عاطفه محمدی؛ فعال رسانه‌ای استان مرکزی_ راهپیمایی اربعین نمادی از اقتدار، عظمت و شکوه اسلام است؛ اجتماعی جهانی که حضور افراد از قاره‌های پنج‌گانه جهان بر اهمیت آن افزوده است.
این گردهمایی عظیم شاید در ظاهر یک حرکت یا پیاده‌روی باشد ولی در باطن خود سرشار از معانی مختلف و متعالی است و به نوعی بیانگر این حقیقت که شیعیان و همه آزادی خواهان جهان بر سر عهد و پیمان خویش با امام شهیدشان در مسیر حق و حقیقت، اُستوار و ثابت قدم هستند.
رویدادی بی‌نظیر، که علی‌رغم بایکوت رسانه‌های جهانی و به خصوص غربی و آمریکایی، سال به سال شاهد عظمت و رونق بیشتر آن هستیم.
پیاده‌روی اربعین درس زندگی به مخاطب خود می‌دهد از ستون یک تا ستون ۱۴۵۰؛ درس احسان و ایثار؛ آزادگی و بندگی، تواضع و کرامت، رشد و تعالی و درس دین و تعالی؛ به آدمی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در برابر ظلم ایستاد و برای حق و حقیقت مبارزه کرد.
به واقع می‌توان گفت که راهپیمایی اربعین، میعادگاهی برای آنهایی است که ندای امام حسین(ع) را شنیده‌اند که فرمود "اگر دین ندارید آزاده باشید" و این فریاد در طول تاریخ به گوش‌ بسیاری از مردم جهان رسیده است.
این اجتماع عظیم الهی، عزت امت واحده را به تصویر کشیده و بیانگر صلح طلبی و انسان دوستی زئرانی از سراسر جهان و با ادیان و ملیت و نژادهای متنوع است که بر مدار عشق به حرکت درآمده‌اند تا در مکتب امام شهدا درس ظلم‌ستیزی و مقاومت کنند.
مکتب اربعین جامعه بشری را به مسیر اصلی و حقیقی دین مقدس اسلام سوق داده و هدایت و رهبری می‌کند و هر ساله جلوه‌هایی از این هدایت و هدایت یافتگان را در نقاط مختلف دنیا شاهد هستیم. موج بیداری که امروز در دنیا علیه جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی ایجاد شده تنها و تنها گوشه‌ای از آن است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار