آیت الله شعبانی موثقی:

مهم تقرب به هدف حسین بن علی(ع) است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه آنچه برای ما مهم است تقرب به هدف حسین بن علی(ع) است، گفت: اگر امروز از فلسطین حمایت کردیم و در مقابل مستکبر ایستادیم به هدف امام حسین(ع) نزدیک‌تر هستیم.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۸۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
مهم تقرب به هدف حسین بن علی(ع) است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در اجتماع عظیم جاماندگان اربعین در همدان که در پیاده راه بوعلی برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: بسیاری از افراد احساس کردند از این راهپیمایی بزرگ اربعین جا ماندند اما زیارت نامه‌ای که خوانده شد هدف امام حسین(ع) را از قیامش مشخص کرد و آنهایی که از هدف امام حسین(ع) جا ماندند آنها جا مانده‌اند نه کسی که کربلا نرفت.

وی با بیان اینکه مهم نیست شما در کجای عالم همراه امام حسین(ع) باشید و عزاداری کنید، افزود: آنچه برای ما مهم است تقرب به هدف حسین بن علی(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اکثریت مردم جامعه ما تقریبا ۵۰ روز است که عزاداری می‌کنند، در زیارت نامه اربعین می‌خوانیم که «حسین تو خودت را فدا کردی برای اینکه جامعه از جهالت نجات پیدا کند و عادل شود»، اگر بعد از ۵۰ روز عزاداری، معنویت تقویت شد و آسیب‌های اجتماعی کمتر شد اگر ما قانونگراتر و متدین‌تر شدیم، اگر اهل نماز اول وقت شدیم و مسجدها شلوغ‌تر شد و به عبودیت نزدیک‌تر شدیم، جا نماندیم و کنار حسین بن علی(ع) هستیم.

وی ابراز کرد: آنچه که اهل بیت (ع) از ما می‌خواهند عابد و عاقل بودن و اهل عبادت بودن است و اینکه به مرز عبودیت برسیم، مشکلات در خانواده‌ها کاهش یابد، خوش اخلاقی در جامعه توسعه یابد، روابط ما در جامعه مبتنی بر محبت و مودت باشد و حواسمان به همدیگر باشد، اهل بیت (ع) اینها را از ما می‌خواهند؛ اسلام ارزشمند است و اینها مقدمه است.

شعبانی موثقی ادامه داد: فراموش نکنید متوقف در مقدمه‌ها نشوید، فکر نکنید اگر پیاده‌روی و عزاداری کردیم کار تمام است چرا که باید جامعه متحول شود، باید زندگی‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی متحول شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز از فلسطین حمایت کردیم و در مقابل مستکبر ایستادیم به هدف امام حسین(ع) نزدیک‌تر هستیم، هدف امام حسین(ع) و راه اونباید فراموش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار