خبرهای داغ:
سرهنگ ربانی:

پیاده‌روی اربعین عزت‌آفرین و آگاهی‌بخش است

همدان-فرمانده سپاه ناحیه فامنین گفت: پیاده‌روی اربعین در عزت‌آفرینی و آگاهی‌بخشی شرکت‌کنندگان برای مقابله با ظلم‌ستیزی و گفتمان مقاومت مراسمی بی‌نظیر و با فضلیت بوده که اجتماع آزادی‌خواهان جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۲۲۹۹۹
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

پیاده‌روی اربعین عزت‌آفرین و آگاهی‌بخش شرکت‌کنندگان در آن است

سرهنگ هادی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در فامنین ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره به فضیلت‌های اخلاقی و رفتاری راهپیمایان اربعینی که از دستاوردهای معنوی و آخرتی هم برخوردار هستند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین در عزت‌آفرینی و آگاهی‌بخشی شرکت‌کنندگان برای مقابله با ظلم‌ستیزی و گفتمان مقاومت مراسمی بی‌نظیر و با فضلیت بوده که اجتماع آزادی‌خواهان جهان را در بر دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات انسان‌ها است، تصریح کرد: شیعیان و دوستداران اهل‌بیت(ع) از سرتاسر جهان در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت می‌کنند که بزرگ‌ترین همایش ارزشمند انسان‌ها با بعدهای اعتقادی، اجتماعی و سیاسی همراه بوده و سرچشمه فضیلت‌های معنوی است.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین افزود: امام حسین(ع) محبوب خدا است و اجر شرکت در پیاده‌روی اربعین و زیارت امام حسین (ع) ثواب هزار صدقه قبول شده و هزار بنده آزاد کردن که فقط برای رضای خدا باشد، نوشته می‌شود.

وی افزود: با فرا رسیدن روز بیستم صفر مردم از چند روز قبل در مراسم باشکوه اربعین حسینی شرکت می‌کنند تا بار دیگر با امام حسین (ع) و یارانش تجدید بیعت کنند، چون امام سوم شیعیان در روز قیامت شفیع انسان‌ها بوده و زیارتش عمر را طولانی و بدی‌ها را دفع می‌کند.

ربانی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای زیارت سیدالشهداء (ع) خاطرنشان کرد: شروع اربعین حسینی باعث شد تا فردی به نام جابربن عبدالله از مدینه به سوی کربلا حرکت اربعین را پایه‌ریزی کند، که امروزه با گذشت چند صد سال هنوز در دل‌ها استوار است.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین مانور و نمایش آزادی‌خواهان دنیا است و تنها برای زیارت قبر امام حسین (ع) نیست بلکه احیای دین و مذهب اسلام در راستای اخلاق معنوی و قدرت‌نمایی شیعه در عصر جهان حاضر بوده و شروع حرکت و تداوم این مراسم معنوی و جهانی فقط از مذهب شیعه ساخته و پرداخته است.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین عنوان کرد: در اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف جهان به سمت کربلا حرکت می‌کنند تا در بزرگ‌ترین تجمع انسانی سال، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) ابراز کنند.

وی ادامه داد: در این مراسم معنوی که به یاد واقعه عاشورا و فداکاری‌های امام حسین (ع) برگزار می‌شود، با پخت و توزیع نذری و خواندن زیارت اربعین، نماد ایستادگی و متحد بودن مسلمانان در برابر دشمنان اسلام گویا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار