خبرهای داغ:

«اربعین» از ارکان ولایت است

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: همانگونه که نماز رکن ایمان است، اربعین نیز از ارکان ولایت به شمار می‌آید.
کد خبر: ۹۶۲۳۰۵۳
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، پیرامون عظمت اربعین و اهمیت جهانی آن بیان کرد: اربعین، نماد وحدت و انسجام بین قافله بشریت و رهگشای مسیر عزت و کرامت انسانی است.

وی افزود: اربعین، قلب‌های مجذوب به عشق حسینی را در مصادیق مهرورزی، دستگیری، مهربانی، ایثار و جهاد به انسان‌ها آموزش می دهد. 

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امروز شاهد هستیم مردم بسیاری نقاط جهان در محور جبهه آزادگان جهان حرکت می‌کنند؛ چه آنان که با حضور فیزیکی در راهپیمایی به سمت و سوی خطه عشق و کعبه آمال انسان‌های آزاده یعنی سالار احرار جهان حسین بن علی (ع) در حرکت هستند و چه کسانی که با فکر و اندیشه توفیق یافته‌اند با فطرت‌های پاکی که خدا به آنان عطا کرده است در محور این جبهه قدم بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی‌مهر ادامه داد: امروز اربعین بزرگترین عطیه الهی و میراث ماندگار انسان کامل و جامعی همچون حسین بن علی (ع) است تصریح کرد؛ باید اربعین را ارج نهیم و از عظمت آن لحظه‌ای غافل نشویم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، «اربعین» مهیاساز وصال به مهدویت است؛ منتظران مهدی منجی عالم بشریت بدون درک اربعین نمی‌توانند به این واقعیت واصل گردند؛ در‌واقع، همانگونه که نماز، رکن ایمان است، اربعین نیز از ارکان ولایت به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار