مرز دوغارون تا پایان ماه صفر میزبان زائران افغانستانی است+فیلم

فرماندار تایباد گفت: با توجه به استقبال پرشور زائران افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین و عزاداری های پایانی ماه صفر، زائران افغانستانی عتبات عالیات نجف و کربلا تا پایان ماه صفر می توانند برای عزاداری های این ایام از طریق مرز دوغارون وارد کشور شوند.
کد خبر: ۹۶۲۳۱۱۰
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، مهدی شیردل اظهار کرد: در پنج روز گذشته بیش از ۱۵ هزار زائر کربلا از طریق گذرگاه رسمی دوغارون وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند.

وی با اشاره به اینکه تا امروز افزون بر ۳۸ هزار و ۵۰۰ ویزای اربعین در افغانستان برای اتباع این کشور صادر شده است افزود: پیش بینی می شود برای عزاداری های پایانی ماه صفر ۴۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی از معبر دوغارون وارد ایران شوند.

فرماندار تایباد بیان کرد: برای جابه جایی زائران این کشور همسایه روزانه به صورت ثابت ۵۰ دستگاه اتوبوس ایرانی در دوغارون مستقر هستند.

شیردل اعلام کرد: در پنج روز گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ زائر افغانستانی کربلا با ناوگان حمل و نقل ایرانی و چهار هزار و ۲۰۰ نفر با ناوگان افغانستانی از دوغارون راهی مرزهای خروجی کشور برای سفر به عتبات عالیات شده اند.

وی اضافه کرد: زائرانی که هنوز وارد ایران نشده‌اند، طی سه روز آینده خود را به مرز دوغارون خواهند رساند.

فرماندار تایباد گفت: همه زیرساخت های لازم برای سفری آسان و بدون دغدغه برای زائران افغانستانی کربلا در این منطقه فراهم شده و مشکلات سال های گذشته نیز به حداقل رسیده است.

شیردل عنوان کرد: با هم افزایی و تلاش دستگاههای اجرایی تایباد سعی شده خدماتی درخورشان زائران ارائه شود و در این راستا از همه ظرفیتهای شهرستان استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین افغانستانی به دوغارون، تعداد گیت های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار گیت به هشت گیت افزایش یافته و مسیر ورود زائران از مسافران جداسازی شده است.

 اتباع افغانستان برای شرکت در آیین عزاداری پایان ماه های محرم و صفر، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار