خبرهای داغ:

برپایی موکب فرهنگی جوانی جمعیت در پیاده‌روی اربعین در سرخه

در حاشیه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، موکب فرهنگی جوانی جمعیت به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) در آستان مقدس امامزادگان روستای لاسجرد برپا شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۱۱۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، کاهش فرزندآوری پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد که از جملهٔ آنها کاهش رشد اقتصادی، نیروی کار، مشکلات فرهنگی و سیاسی است. دغدغه‌های اقتصادی و تربیتی و در کنار آنها، تغییر در سبک زندگی مردم را نیز از مهم‌ترین موانع اقدام به فرزندآوری قلمداد کرده‌اند.

مخالفان این امر(فرزندآوری) می‌گویند در فرهنگ دینی، روزیِ فرزندان از جان خداوند تضمین شده است. همچنین بر این باورند که اگر تعدد فرزندان مشکلی در این زمینه باشد، باید خانواده‌های تک‌ فرزند بهترین فرزندان را تربیت می‌کردند. با توجه به اینکه کاهش جمعیت یکی از مشکلات جدی و مهم پیش روی ایران اسلامی است.

در این راستا پایگاه حضرت آسیه (س) با همکاری حوزه مقاومت کوثر سرخه نسبت به برپایی موکب فرهنگی جوانی جمعیت اما با سبکی متفاوت، در حاشیه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در آستان مقدس امامزادگان روستای لاسجرد اقدام کرد.

فاطمه ادهم مسوول فرهنگی حوزه کوثر و پایگاه حضرت آسیه (س) در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: باتوجه اهمیت مسئله فرزنداوری در سال های پیش‌رو و حضور خانوادگی عاشقان اباعبدالله در مراسم پیاده روی، تصیم بر تبلیغ فرزندآوری با شیوه ای جدید شد و در اینجا از کودکان یاری گرفتیم. در این موکب کودکان درخواستِ داشتنِ خواهر و برادرهای دیگر را از مادران داشتند، آن ها با اثر انگشت تعداد خواهر و برادران دلخواه خود را بر روی بوم نشان دادند.

او افزود: هدف از اجرای این برنامه ایجاد انگیزه برای فرزنداوری در خانواده های دارای فرزند است.

گفتنی است در این موکب علاوه بر توزیع پذیرایی بین کودکان حاضر در مراسم، جوراب های نوزادی نذر حضرت علی اصغر (ع) هم به نیت حاجت روایی در امر فرزندآوری به مادران اهدا شد.

ضمناً سیر نمایشگاهی پوستر «جان من» با موضوع حفظ جنین برای بازدید عموم در این موکب به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار