خبرهای داغ:
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد:

تامین آب ۹۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی برای کشت پاییزه

سید احمدی گفت: ۹۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر کشت پاییزه خواهد رفت و مشکلی برای تامین آب این کشت‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۹۶۲۳۱۷۸
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

عبدالرضا سیداحمدی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: کشت پاییزه برای حدود ۹۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در نظر گرفته شد که بیش از ۷۱۰ هزار هکتار مربوط به گندم دیم و آبی، ۵۵ هزار هکتار مربوط به کلزا و بقیه اراضی به کشت چغندرقند و سایر محصولات پاییزه اختصاص خواهند یافت.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تامین نهاده‌های کشت پاییزه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی که در تابستان انجام شد مشکلی برای تامین آب کشت پاییزه نخواهیم داشت.

آقای سید احمدی گفت: علاوه بر بذر خودمصرفی کشاورزان، ۵۲ هزار تن بذر گواهی شده گندم آماده توزیع بین کشاورزان است؛ برای تامین بذر چغندرقند و کلزا نیز مشکلی وجود ندارد و بذرها آماده تحویل به کشاورزان هستند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به پیگیری‌های انجام شده برای تامین کودهای شیمیایی فسفاته، اوره و پتاسه موردنیاز کشاورزان اشاره کرد و افزود: برای تامین سوخت کشت‌های پاییزه هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان در حال انجام است.

او اظهار امیدواری کرد با تامین به موقع نهاده‌های موردنیاز کشت پاییزه که اول مهر با کشت چغندرقند آغاز می‌شود، نقش موثری در خودکفایی محصولات کشاورزی ایفا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار