خبرهای داغ:
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

اجرای طرح «حقوق‌یاران» بسیج حقوق‌دانان، گامی مهم در رفع فقرِ دانش حقوقی مردم

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تنها راه افزایش فرهنگ حقوقی در جامعه را ارتقاء اطلاعات حقوقی عامه مردم دانست و گفت: خوشبختانه بسیج جامعه حقوقدانان با اجرای طرح حقوق‌یاران، موفق به آموزش همگانی مسائل حقوقی در بستر مساجد، محلات و مراکز مختلف شده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۰۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

خبرگزاری بسیج _ طی یک سال گذشته در قالب طرح «حقوق یاران» سازمان بسیج حقوقدانان، به چندین هزار نفر مشاوره حقوقی و قضایی رایگان ارائه شد که این اقدام با تقدیر قوه قضاییه نیز همراه بود.

«احد بیوته» نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اجرای طرح حقوق یاران از سوی جامعه بسیج حقوقدانان در مساجد سراسر کشور اظهار کرد: از آنجایی که مدیر گروه جهادی «حیات زندگی» در استان اردبیل هستم با اقدامات و خدمات رسانی گروه‌های جهادی بسیج از نزدیک آشناییت دارم. 

وی با بیان اینکه امروز در جامعه فقر دانش حقوقی افراد به شدت احساس و مشاهده می‌شود، افزود: کمبود اطلاعات، علم و دانش حقوقی افراد یک جامعه، نتایج زیان‌باری برای آن جامعه در پی خواهد داشت.

بیوته در ادامه، تنها راه افزایش فرهنگ حقوقی در جامعه را ارتقاء اطلاعات حقوقی عامه مردم دانست و گفت: خوشبختانه بسیج جامعه حقوقدانان با اجرای طرح حقوق‌یاران، موفق به آموزش همگانی مسائل حقوقی در بستر مساجد، محلات و مراکز مختلف شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح حقوق‌یاران بسیج حقوقدانان، با افزایش معلومات حقوقی مردم موجب کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضابی می شود و کمک قابل توجهی را به رفع اطاله دادرسی انجام می دهد.
 
بیوته در ادامه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از گروه جهادی «حیات زندگی» که خودش نیز مدیریت آن گروه را بر عهده دارد، گفت: گروه جهادی «حیات زندگی» اردبیل توانسته تا کنون موفق به آزادی ۱۰۰ زندانی، ساخت ۱۱ خانه در روستا‌ها و تامین هزینه عمل جراحی ۷۰ نفر و کمک به جمع آوری و تامین هزینه های ۴۰ سری جهیزیه برای زوج های جوان و کم بضاعت شود.
 
وی با بیان اینکه حضور مسئولان و مدیران دولتی در گروه‌های جهادی، می‌تواند فرصت مغتنمی برای خدمت رسانی به مردم و آگاهی از مشکلات اقشار مختلف باشد، گفت: با کمال افتخار، آماده برگزاری نشست های هم اندیشی و مسئله محور با مسئولان سازمان بسیج در عرصه ها و حوزه های مختلف هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار