سردار کریمیان؛

خدمت کردن به زوار اربعین حسینی در زندگی مردم جاری و ساری شده است/ برکات اربعین در زندگی مردم قابل مشاهده است

جانشین سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام استان ایلام گفت:مردم ایلام قدرشناس هستند، هرچند دستگاه های مختلفی در اربعین خدمات رسانی می کنند  ولی وجهه مردمی بودن اربعین حفظ شده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۳۲۱
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سردار «کریمیان» جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگو با اصحاب رسانه در پایانه مرزی مهران گفت :خدمت کردن به زوار اربعین حسینی در زندگی مردم جاری و ساری شده است و برکات اربعین در زندگی مردم قابل مشاهده است اربعین بیش از ۱۳ سال است که به شکل منظم در کشور برگزاری می شود و یک فرصت بی نظیر برای استان ایلام است.

وی افزود: مردم ایلام خود را مدیون اربعین می دانند، تا قبل از اربعین اسم ایلام برای مردم مناطق مختلف کشور ناشناخته بود، به برکت اربعین نام و آوازه ایلام را جهانی کرد.

سردار کریمیان ادامه داد: دفاع مقدس و پیشینه استان هم بخش های از استان را معرفی کرد، اما امروز نام و آوازه ایلام جهانی شده است. اگر امروز جای جای استان ایلام شاهد خدمات مردم هستیم، مردم ایلام دوست دارند دین خود را به زوار اربعین حسینی ادا کنند.

جانشین سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام استان ایلام گفت:مردم ایلام قدرشناس هستند، هرچند دستگاه های مختلفی در اربعین خدمات رسانی می کنند  ولی وجهه مردمی بودن اربعین حفظ شده است. نام و یاد امام حسین(ع) در دل و جان مردم ایران ماندگار است، این شیوه جدید پیاده روی اربعین در هیچ دوره ای از تاریخ نبوده است.

کریمیان تاکید کرد: مردم ایران نهایت تکریم زوار اربعین را دارند و برای زیارت کنندگان ارزش قائل هستند. نگاهی که به سمت ایلام و مهران به دلیل برگزاری مراسم اربعین حسینی آمده است، باید قدردان بود چراکه استان از بن بست جغرافیایی خارج شده است.

وی در پایان گفت: رسانه های استان نقش مهم و بی بدیل در برجسته کردن فرهنگ اربعین داشتند. اگر همت رسانه ها بود، این حجم از تردد در استان صورت نمی گرفت، اربعین حسینی زمینه ساز ظهور امام زمان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار