سپاه حضرت عباس(ع) آماده همكاري همه جانبه در راستاي توسعه شيلات استان مي باشد

کد خبر: ۹۶۲۳۳۵۵
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۳

سپاه حضرت عباس(ع) آماده همكاري همه جانبه در راستاي توسعه شيلات استان مي باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج استان اردبيل، به مناسبت گراميداشت هفته دولت و روز كارمند،ظهر امروز جلسه اي با حضور سردار محمدي اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل،مديركل شيلات استان و جمعي از كاركنان در سالن اجتماعات اداره كل برگزار شد.

در ابتداي جلسه محمد اله بخش مديركل شيلات استان اردبيل ضمن عرض خير مقدم و تبريك به مناسبت هفته دولت و روز كارمند گزارشي از وضعيت سيماي شيلات استان ارائه كرده وگفت : استان اردبيل جزء ۱۱ استان در كشور است كه در جايگاه اداره كل قرار داشته و از اين تعداد ۸ استان به عنوان استانهاي ساحلي و ۳ استان به عنوان غير ساحلي شناخته شده است.

  اله بخش اظهار كرد: وجود استعداد و پتانسيل بالاي استان و همچنين تنوع آب و هواي در شمال و جنوب استان باعث گرديده استان اردبيل هم در بحث پرورش ماهيان سردآبي، گرم آبي و همچنين خاوياري جز استان هاي مطرح در كشور شناخته شده باشد.

مديركل شيلات استان به سهم توليدات استان اشاره كرده و افزود: ميزان توليدات در سال ۱۴۰۲، به ۱۲هزار و ۶۶۸ تن رسيد كه اين رقم در برنامه هفتم توسعه ۱۱هزار و ۸۰۰ تن بوده و بحمدالله با تلاش و برنامه ريزي هاي صورت گرفته شاهد افزايش ۲۶درصدي توليدات در دوسال گذشته بوديم

  محمد اله بخش به ميزان اشتغال ثبت شده در طي دوسال پرداخته و گفت: با تلاش هاي انجام گرفته، ۴۶۵ نفر اشتغال در حوزه شيلات در سامانه رصد با صحت سنجي بالاي ۹۷ درصد به ثبت رسيده است در حاليكه ۵۰ نفر اشتغال در سال هاي ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰،در سامانه رصد به ثبت رسيده بود

مديركل شيلات به اقدامات انجام گرفته در بحث خدمات ترويجي و حمايتي پرداخته و افزود: در سال گذشته تعداد ۸۵ دستگاه هواده بصورت رايگان در اختيار توليدكنندگان استان قرار گرفته و در سال جديد نيز ۸۵ دستگاه جاروبرقي مخصوص شست و شوي استخر، دستگاه ايرجت و فورس به صورت رايگان در جهت ترويج آبزي پروري استان توزيع و در اختيار توليدكنندگان قرار خواهد گرفت.

اله بخش از رشد قابل توجه تسهيلات پرداختي به توليد كنندگان استان خبر داد و افزود: متاسفانه ميزان پرداخت تسهيلات حمايتي به توليد كنندگان استان در سال ۱۴۰۰ بسيار ناچيز بود كه خوشبختانه اين رقم به ۴۵ ميليارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزايش پيدا كرده و توليد كنندگان عزيز در استان از تسهيلات حمايتي كم بهره برخوردار شده اند.

مديركل شيلات استان به اولويت هاي سرمايه گذاري در استان تاكيد كرد و افزود: با توجه به وجود ظرفيت هاي مناسب در سدهاي استان، پرورش ماهي در قفس جزو اولويت و برنامه هاي اداره كل شيلات استان بوده و بصورت هدفمند با همراهي و همكاري شركت آب منطقه اي، تاكنون ۱۷

سد غير شرب و معيشتي طي قرارداد ۴ ساله در اختيار بهره برداران به منظور پرورش ماهي قرار گرفته است.

  محمد اله بخش حمايت و مشاركت سپاه در پروژه هاي پرورش ماهي در قفس در سطح استان به منظوراستفاده بهينه از منابع آبي وهمچنين استفاده از ظرفيت هاي بسيج سازندگي در تامين زير ساخت هاي لازم از قبيل راه سازي و برق رساني را خواستار شد و گفت: اميدواريم با مشاركت و همكاري سپاه شاهد رشد و شكوفايي شيلات در استان باشيم.

  سردار محمدي اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در نشست صميمي خود با مدير كل شيلات استان ضمن قدرداني از زحمات قابل تحسين او افزود: تاكنون بالغ بر ۷ ميليارد تومان تسهيلات بانكي به ۴۵ نفر در حوزه شيلات پرداخت شده و قطعا بطور جد با اهتمام ويژه اي به محور توسعه شيلات كه اساسي ترين محور اقتصادي است توجه خواهد شد.

فرمانده سپاه استان اشتغال ثبت شده در حوزه شيلات را مطلوب ارزيابي كرد وافزود: ايجاد اشتغال پايدار يكي از اساسي ترين دغدغه هاي سپاه در چند سال اخير بوده و به حول و قوه الهي توانسته ايم بيش از ۲۵۰۰نفر ايجاد اشتغال در سال‌هاي اخير داشته باشيم.

  سردار محمدي اصل از حمايت هاي همه جانبه سپاه در توسعه بخش شيلات خبر داد و افزود: سپاه آماده همكاري و حمايت هاي همه جانبه هم در بحث تسهيلات بانكي و حمايتي هم در جهت رفع موانع توليد بوده و در اين راستا با تمام توان و قوا در كنار توليد كنندگان و سرمايه گذاران شيلاتي خواهيم بود.

در آخر نیز به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و  هفته دولت و همچنين روز كارمند از كارمندان اين اداره با حضور سردار محمدي اصل فرمانده محترم سپاه حضرت عباس(ع) تجليل به عمل آمد. در اين برنامه ضمن تشكر از زحمات و تلاش هاي كارمندان اداره، با اهداي لوح تقدير از آنان تجليل گرديد.

سپاه حضرت عباس(ع) آماده همكاري همه جانبه در راستاي توسعه شيلات استان مي باشد

سپاه حضرت عباس(ع) آماده همكاري همه جانبه در راستاي توسعه شيلات استان مي باشد

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار